Oogdag Groningen-Drenthe op 21 oktober

De Oogdag Groningen-Drenthe is een grote informatiebijeenkomst over leven met een oogaandoening of visuele/visueel-auditieve beperking. Op het programma staan (medische) lezingen en workshops. Ook zijn er stands van relevante organisaties en is er volop ruimte om elkaar te ontmoeten.

van der valk hotel hoogkerk

13.00 – 13.25: Onthaal met koffie/thee
13.25 – 13.45: Opening van de Oogdag door Rene Paas (commissaris van de koning) en Willemijn Dekker (bestuurslid Oogvereniging)
13.45 – 16.30: Parallelle sessies van lezingen en workshops, verdeeld over drie zalen
16.30 – 17.00: Afsluitende netwerkborrel

De toegang is gratis. Wij werken met een vrije in- en uitloop. Wil je alleen een gedeelte van het programma volgen, of kom je alleen even bij de hulpmiddelenleveranciers kijken? Ook dat is helemaal prima.

Lezingen en workshops

Deze vinden verdeeld over drie zalen plaats. Klik hier voor een overzicht van de lezingen en workshops.

Overige activiteiten en minibeurs

• Minibeurs met stands van hulpmiddelenleveranciers en andere relevante organisaties (doorlopend van 13.00 tot 16.30 uur). Zie hieronder een overzicht van aanwezige standhouders.
  • Oogdruppelinstructie van 14:45 tot 15:30 uur
  • Demonstratie aangepast sportschieten (op de parkeerplaats, rechts van de hoofdingang)
  • Demonstratie zelfstandig stemmen met de stemmal en soundbox, van 13:00 tot 14:30 uur in de foyer

Aanwezige standhouders

• Bartiméus (advies en revalidatie)
  • Koninklijke Visio (advies en revalidatie)
  • Low Vision Totaal (advies over hulpmiddelen)
  • LSBS (fonds voor organisaties en particulieren met een visuele beperking)
  • MaculaVereniging
  • Oogvereniging
  • Optelec (hulpmiddelen)
  • Slechtziend.nl (hulpmiddelen)
  • Solutions Radio (hulpmiddelen, o.a. Webbox en GoBox)
  • Twin-Travel (reisorganisatie voor mensen met een visuele beperking)

Praktische informatie en toegankelijkheid

Uiteraard is je begeleider en een eventuele geleidehond van harte welkom. Daarnaast staan ook onze vrijwilligers klaar om te helpen. De locatie is rolstoeltoegankelijk. Hotel Van Der Valk beschikt over een ruime gratis parkeerplaats. Bushalte P+R Hoogkerk is vlakbij (op zo’n 2 minuten loopafstand). Wie met de deeltaxi teruggaat, gelieve die voor 17.00 uur te boeken.
Adres van het Van der Valk hotel: Borchsingel 53, 9766 PP Eelderwolde

logo van russell-ter-brugge fonds en nsbs

Met dank aan:

De Oogdag Groningen-Drenthe wordt financieel mede mogelijk gemaakt door NSBS en Ars Donandi.

Wil jij je feedback geven?

De Oogdag Groningen-Drenthe heeft inmiddels plaatsgevonden. Wil jij je mening geven over deze dag? We waarderen het enorm als je onderstaande vragen wilt beantwoorden. Heb je nog vragen? Stuur dan een e-mail naar groningen@oogvereniging.nl of bel met 06-4940 82 30.