Krijgt u een taxivergoeding van uw zorgverzekeraar? We zijn benieuwd of u de kwaliteit van dit taxivervoer goed of onder de maat vindt. Hieronder leest u waar we uw ervaringen voor gebruiken. U kunt uw ervaringen met ons delen per mail of via de Ooglijn.
Mensen met een visuele beperking die niet zelfstandig kunnen reizen en onder behandeling zijn bij een specialist in het ziekenhuis of een revalidatietraject volgen bij Visio of Bartiméus kunnen gebruik maken van taxivervoer. Dit wordt (deels) vergoed door de eigen zorgverzekeraar.
Meldingen via Oogvereniging
De Nederlandse Zorgautoriteit krijgt de laatste tijd meldingen van patiënten(organisaties) en taxichauffeurs en hun vertegenwoordigers over de kwaliteit van het zittend ziekenvervoer. Eind oktober is de Oogvereniging uitgenodigd voor een bijeenkomst om deze meldingen te bespreken.
Wij willen ons goed voorbereiden op deze bijeenkomst. U kunt ons daarbij helpen door uw ervaringen op te sturen. Van de binnengekomen ervaringen maken we een anonieme samenvatting voor de Nederlandse Zorgautoriteit.
Oproep – geef uw ervaring door
Wij verzamelen ervaringen van mensen die met de taxi naar Visio Het Loo Erf, Bartiméus, Koninklijke Visio, ziekenhuis of specialist reizen en hiervoor een vergoeding krijgen van de eigen zorgverzekeraar.
Krijgt of kreeg u in 2018 of 2019 een taxivergoeding van uw zorgverzekeraar? Mail uw ervaringen aan Petra Kortenhoeven, projectleider Oogzorg en revalidatie bij de Oogvereniging, via petra.kortenhoeven@oogvereniging.nl. Geef in uw e-mail antwoord op de volgende vragen:
- Welke zorgverzekeraar vergoedt (deels) uw taxikosten?
- In welk jaar was dat?
- Naar welke type zorginstelling of arts maakte u de taxiritten?
- Wat zijn uw ervaringen met het taxibedrijf?
- Wat zijn uw ervaringen met de telefonische bereikbaarheid?
- Wat zijn uw ervaringen met de chauffeurs?
- Wat zijn uw ervaringen met het materieel?
- Wat zijn uw ervaringen met de wachttijd en aankomsttijd?
- Worden de ritten gecombineerd met ritten voor andere personen en zo ja wat vindt u hiervan?
- Zijn er volgens u nog verbeterpunten en zo ja welke?
U kunt uw ervaring ook doorgeven via de Ooglijn: 030-2945444.