Nieuwe stationsplattegronden

Openbaar vervoer
Geplaatst op: 3 december 2020

Dankzij een goede samenwerking tussen ProRail en de Oogvereniging krijgt u steeds meer mogelijkheden om goed voorbereid op reis te gaan met de trein. Voelbare plattegronden van stations maken het mogelijk om vooraf goed te weten hoe u uw weg kunt vinden naar het juiste perron. Vanaf 3 december liggen de plattegronden van de in de OV-servicewinkels van deze stations. Op Amsterdam Centraal is de plattegrond ook beschikbaar in het Servicecenter en op Utrecht Centraal in de OV-winkel.

Ook voor thuis

Reizigers met een visuele beperking kunnen de geleidelijnen gebruiken om bij de OV servicewinkel te komen. Aan de balie kunt u vragen naar de voelbare plattegrond. Op een rustige plek in de winkel kunt u de kaart bestuderen en daarna weer bij de servicebalie teruggeven. Er is ook een thuisversie beschikbaar, waarmee u thuis uw reis kunt voorbereiden. De kleinere thuiskaart is kosteloos op te vragen via prorail.nl/contact.

Meer weten?

Kijk voor meer informatie op de website van ProRail.