Migrantendag Oogvereniging 2022

Einde

12 november 2022, 17:00

Locatie

Zziin Den Haag Centraal, Koningin Julianaplein 10, 2595 AA Den Haag (naast Den Haag CS)

Ben je migrant of vluchteling? Loop je in je inburgeringstraject of zoektocht naar werk tegen beperkingen aan, heb je goede oplossingen gevonden of ben je gewoon benieuwd naar de ervaringen van anderen? Kom op 12 november 2022 naar de Migrantendag van de Oogvereniging in Den Haag.

Dit jaar is het thema: “Aan de slag!”. We hebben een programma met veel ruimte om elkaar te ontmoeten, een groepsgesprek over het als migrant met een visuele beperking vinden van werk en een taalquiz met grappige prijzen. Dit alles met verzorgde lunch, borrel en live muziek.

Voor wie?

Alle migranten/vluchtelingen met een visuele beperking (slechtziend of blind). Het maakt niet uit hoe lang je al in Nederland bent, wat je verblijfsstatus is of wat uw taalvaardigheid is in het Nederlands. Professionals en anderen die deze doelgroep ondersteunen zijn ook van harte welkom, vooral als ze actief zijn rond het thema werk.

Wat gaan we doen?

We beginnen om 12:00 uur met een lunch. Daarna gaan we in gesprek over het thema: “Aan de slag!” In de huidige arbeidsmarkt is er werk genoeg, maar hoe zorg je er als migrant met een visuele beperking dat je dit werk krijgt? En wat moeten de organisaties die mensen met een visuele beperking ondersteunen doen om migranten hierbij te helpen?

Daarna doen we een leuke taalquiz. Wie er vorig jaar bij was, heeft thuis een kwakend badeendje, wat zou de prijs dit jaar zijn? Hij maakt in ieder geval meer geluid! Tenslotte is er een borrel tot 17:00 uur. Het programma wordt muzikaal opgeluisterd door een aantal artiesten met een visuele beperking uit verschillende landen. Er is vooral veel ruimte om kennis te maken met elkaar, in gesprek te gaan en ervaringen te delen.

Volle zaal bij de Migrantendag 2022

Praktisch

• Meld je uiterlijk 9 november 2022 aan via Amany Shalha, coördinator Steunpunt Migranten: amany.shalha@oogvereniging.nl / 0686809204
  • Locatie: ZZIIN conference center, Koningin Julianaplein 10, 2595 AA Den Haag. Deze locatie is gevestigd in station Den Haag centraal. Omdat het lastig is om bij het station te parkeren of een taxi op de juiste plek te laten komen, adviseren we je met het openbaar vervoer te reizen.
  • Wil je afgehaald worden bij het perron? Laat ons dan weten met welke trein (of bus / tram / metro) u aankomt. Zorg dat we je mobiele nummer hebben. Vertraging? Geen probleem, in dat geval graag even bellen: 0686809204. We lopen natuurlijk ook mee terug, dit plannen we ter plekke.
  • Toegang is gratis. Je mag een begeleider meenemen, vermeld zijn/haar naam bij je aanmelding. Je kunt ook gerust alleen komen, er zijn voldoende mensen aanwezig die je waar nodig kunnen helpen. Laat het ons ook weten als je speciale wensen hebt, we doen wat nodig is om je deelname mogelijk te maken.
  • We hebben een uitgebreid lunchbuffet inclusief vegetarische en halal gerechten. Heb je een voedselallergie? Geef dit dan door bij je aanmelding.
  • Probeer tijdens de bijeenkomst Nederlands of Engels te spreken, het is niet erg als je daar nog wat moeite mee hebt. Er zijn mensen aanwezig die (beperkt / waar nodig) zullen tolken van Nederlands naar Arabisch, Oekraïens en Tigrinya.
  • De locatie is toegankelijk voor rolstoelgebruikers en er is een rolstoeltoilet aanwezig.

Meld je aan

Download uitnodiging Migrantendag (Oekraïens)