Noord-Holland

Einde

14 decmber 2022, 16.00 uur

Oogcafé Haarlem

We krijgen een presentatie van Kees van de Velde over de CBB.

De CBB, voorheen voluit christelijke bibliotheek voor blinden en slechtzienden, bestaat al 110 jaar. In het begin was de CBB een bibliotheek. Inmiddels zijn ze uitgegroeid tot een innovatieve organisatie die alles in huis heeft om informatie toegankelijk te maken voor mensen met een leesbeperking. Dat beperkt zich niet alleen tot blinden. Ook mensen met een oogaandoening, slechtziendheid door ouderdom, mensen met dyslexie, afasie of reuma kunnen bij de CBB terecht. Ook maken ze meer dan alleen braille: we zetten (christelijke) boeken en tijdschriften ook om in grootletter, gesproken of digitale vorm. Ook mensen met een leesbeperking hebben immers recht op het lezen van lectuur.

Tijdens deze bijeenkomst hoor je wat de CBB is en wat de producten en diensten zijn, zoals voelbare wenskaarten, samenleesboeken, consulenten voor individuele begeleiding etc. De CBB wil hiermee een aanvulling zijn op de voorlichting vanuit Passend Lezen.

Meer info en aanmelden

Mail retina@oogvereniging.nl t.a.v. José Hamers of bel 06 36 39 49 01.

Wijkcentrum De Wereld, Laan van Berlijn 1, 2034 SB Haarlem

José Hamers, email: josehamers@gmail.com, Telefoon: 06 363 949 01.

Plan de route

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen