Oogcafé Veenendaal

Wijkgebouw Panorama, De Tinneweide 144-A, 3901 KM Veenendaal

€2.00 (voor leden)

€2.00 (voor niet-leden)

Oogcafé Veenendaal nodigt jullie uit voor de bijeenkomst op vrijdag 31 maart 2023 van 14:00 tot 17:00 uur. De bijeenkomst wordt gehouden in het Panorama gebouw aan de Tinneweide 144A, 3901 KM Veenendaal. Dit gebouw is langs De Grift, achter De Palmen Grift. De bezoekers die met de bus komen, stappen uit bij het politiebureau en daartegenover loopt er langs De Grift, achter de flats langs, een schelpenpad waarmee je zo naar het gebouw toeloopt. Het voordeel van deze locatie is dat je hier gratis kan parkeren, de taxi kan je voor de deur afzetten en we hebben het hele gebouw voor ons alleen.

Deze middag staat in het teken van belastingvoordelen voor ouderen en mensen met een beperking.

Met de introductie van de inkomstenbelasting in 1914 neemt het aandeel van directe belastingen sterk toe. Samen met de invoering van de omzetbelasting (1934) ontstaan hiermee de contouren van ons huidige belastingstelsel.

U betaalt belasting over uw inkomen uit werk en woning (box 1), over inkomen uit een aanmerkelijk belang in een vennootschap (box 2) en over uw spaargeld en beleggingen (box 3).

Sommige uitgaven mag u van dat inkomen aftrekken (aftrekposten).

Daarnaast kunt u ook recht hebben op één of meerdere belastingkortingen (heffingskortingen).

Veel mensen weten niet wat dat allemaal voor ze kan betekenen.

Maar liefst een op de drie ouderen weet niet dat bijvoorbeeld de inkomensgrens voor zorgtoeslag flink is verhoogd, en dat ze dus mogelijk recht hebben op de tegemoetkoming.

Dat blijkt uit een peiling onder zo’n 5400 65-plussers door ouderenbond ANBO.

Dat zelfde geldt voor gehandicapten.

Graag licht Ruud Schaad tijdens het Oogcafé op 31 maart 2023 een tipje van deze belastingsluier voor u op.

Het Oogcafé vraagt voor iedere bijeenkomst een bijdrage van € 2,00 per persoon. Graag even via de mail of per telefoon laten weten dat je komt.

Gea Weersma, g.weersma@gmail.com of bel 06 57 66 49 57.

Facebook: Oogcafé Veenendaal

Oogcafé Veenendaal

Panoramagebouw, De Tinneweide 144-A, 3901 KM Veenendaal

Informatie en aanmelden bij Gea Weersma, g.weersma@gmail.com of bel 06 57 66 49 57.

Plan de route

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen