Wadlooptocht Paesens-Moddergat

€12.50 (voor leden)

€12.50 (voor niet-leden)

Activiteit

Om 13.45 uur worden de deelnemers met eventueel hun begeleiders in Paesens verwacht. We verzamelen bij het oude kerkgebouw van Stichting Oan é dyk. Adres: Achterwei 1, 9136 PX Paesens.

De Vrije Wadlopers verzoeken om, als dit mogelijk is, de wadloopkleding zoveel mogelijk onder de gewone kleding aan te trekken.

Om 14.00 uur begint de wadlooptocht. We willen er ca. 3,5 uur voor uittrekken. Na het afspoelen van benen en schoenen kunnen we gezamenlijk afsluiten in een café in de buurt met een drankje en een klein hapje.

Na afloop van de tocht worden schoenen en benen buiten afgespoeld!

Net als andere jaren lopen we in twee groepen:

1. Een kleine tocht voor de deelnemers die niet al te ver willen lopen en meer willen genieten van de geluiden, de stilte en van het wad en niet te vergeten, wat voelen we met onze handen en voeten, wat groeit en bloeit er. Deze tocht kunnen we zo lang/kort maken als we zelf willen; plusminus 3 uur.
  2. Een grote tocht voor mensen waarvan het sportieve element naast de mooie natuur een uitdaging is. Deze tocht zal tussen de 8 en 12 kilometer zijn. Ook dat laten we afhangen van wat de groep aan kan; plusminus 3 à 4 uur.

Na het omkleden is het leuk om gezamenlijk weer naar een café in de buurt te gaan om daar, onder het genot van een drankje en een klein hapje, nog even na te genieten van de tocht. Zodra het aantal deelnemers bekend is probeer ik weer een afspraak te maken met Yke-Muoi kofje & theedrinkerij in Moddergat.

Kosten

De kosten van de wadlooptocht bedragen €12,50 per deelnemer, extra begeleiders zijn gratis. Dit kan overgemaakt worden naar:
Vereniging De Vrije Wadlopers, Gemeente De Marne,
NL14 TRIO 0379 5415 80.

Overige informatie

De deelnemers en begeleiders die zelfstandig per auto naar Moddergat komen: op internet vind je de website van “Stichting Oan ‘e dyk”, waar je ook een routebeschrijving kunt downloaden en degenen die voor het eerst meelopen al een indruk van het prachtige gebied kunnen krijgen waar we gaan lopen. Harm-Jan heeft dat goed beschreven op zijn website.

Zoals afgesproken vorig jaar zorgt iedereen voor zijn eigen vervoer!

Wanneer de tocht door weersomstandigheden niet door kan gaan, dan is de reservedatum zondag 13 augustus 2023 om 13:15 uur in Paesens- Moddergat.

Aanmelden

Aanmelden kan tot maandag 12 juni bij Epke Knoop via tel. 050-573 15 21 of e-mail ej.knoop@planet.nl. Geef bij je aanmelding door of je een begeleider meeneemt en of je aan de nazit wilt meedoen.

Namens de Vrije Wadlopers met vriendelijke groet,

Anke

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden