Ervaringsdeskundigen dragen bij aan kennisontwikkeling in Kennis Over Zien

Ervaringsdeskundigen
Geplaatst op: 24 augustus 2023 Mirjam Zoomer spreekt in microfoon

Praktijkkennis, wetenschap én ervaringskennis dragen bij aan de kennisontwikkeling over (het leven met) visuele beperkingen. En juist de inbreng van ervaringsdeskundigen draagt bij aan de impact van die kennis.

Sinds 2019 werken BartiméusKoninklijke VisioRobert Coppes StichtingOogvereniging en MaculaVereniging samen aan het ontwikkelen en delen van kennis over visuele beperkingen. Dat gebeurt onder de naam Kennis Over Zien.

De Oogvereniging heeft in 2020 de ervaringsdeskundigenpool opgezet. Hiermee dragen we bij aan de inzet van ervaringsdeskundigen binnen de projecten, onderzoeken en expertisegroepen van Kennis Over Zien. Inmiddels zijn er 65 enthousiaste ervaringsdeskundigen aangesloten bij de pool. Lees hier hoe twee ervaringsdeskundigen onder meer een bijdrage leveren aan de cursus voor professionals binnen Kennis Over Zien.