Terugblik ledenraad juni 2022

Voor vrijwilligers
Geplaatst op: 29 juni 2022

Op de hoogte blijven

In het kort vermelden wij in dit bericht de hoofdpunten van het overleg. Als lid van de Oogvereniging kunt u zich aanmelden bij de ledenadministratie (ledenadministratie@oogvereniging.nl) om de stukken van de ledenraad en dus ook het volledige verslag te ontvangen.

Benoemingen

Naar aanleiding van de reacties op de vacatures voor bestuur en ledenraad werden tijdens de vergadering de volgende leden benoemd:

• Arend Schoonvelde, Fred Ritskes en Rik Wouters als nieuwe leden van de ledenraad
  • Willemijn Dekker als bestuurslid (tweede termijn)
  • Margot Scheltema als voorzitter van de vereniging

Directeur Luuk-Jan Boon gaf een overzicht van de personeelswijzigingen op het verenigingsbureau

Jaarverslag en jaarrekening

Tijdens de vergadering werd het verenigingsjaar 2021 afgesloten door bespreking en goedkeuring  van o.a. het jaarverslag en de jaarrekening.

De ledenraad gaf aan dat we als vereniging best trots mogen zijn op wat we in 2021 hebben bereikt. Verder adviseerde de raad bij een volgende opstelling van het jaarverslag de resultaten inzichtelijk te maken ten opzichte van het werkplan. Ook werd gevraagd wat meer vaart te maken met de uitrol van het vrijwilligersbeleid.

Informeren

Tenslotte werd de ledenraad op de hoogte gesteld over o.a.:

• samenwerking in Kennis over Zien
  • het oogveld
  • het steunpunt voor Oekraïense vluchtelingen met een visuele beperking

Voor meer informatie over de ledenraad kijk op www.oogvereniging.nl/ledenraad