De Ooglijn

Als je net te horen hebt gekregen dat je een oogziekte hebt, of als je steeds minder goed gaat zien, kun je veel vragen hebben. Voor al die vragen is er de Ooglijn, met deskundige informatie, onafhankelijk advies en een luisterend oor. Geheel vertrouwelijk en anoniem, als je dat wilt.

Vrouw aan het bellen

Neem contact op met de Ooglijn

Bel de Ooglijn
Je kunt met al je vragen over je ogen terecht bij de Ooglijn. Onze collega’s zijn op werkdagen van 9.00 uur tot 15.30 uur per telefoon bereikbaar. Bel 030 – 294 54 44

Mail de Ooglijn
Je kunt je vragen natuurlijk ook mailen. Gebruik hiervoor ooglijn@oogvereniging.nl.

Meer informatie over oogziektes
Misschien wil je eerst rustig eens lezen welke oogziektes er zijn en wat deze inhouden. Meer informatie vind je op deze pagina.

Met welke vragen kan ik terecht bij de Ooglijn?

Je mag onze Ooglijn van alles vragen. Veel mensen hebben vragen over werken met een oogziekte, omgaan met emoties of zijn op zoek naar praktische oplossingen voor de uitdagingen die een oogziekte met zich meebrengt. Hieronder staan enkele voorbeelden van veel gestelde vragen:

een transparante visitekaarthouder met de contactgegevens van de ooglijn

Gratis Ooglijnkaartjes bestellen voor zorgprofessionals

Ben je oogarts, optometrist of een andere professional in de (oog)zorg? En krijg je wel eens vragen waar je niet direct bij kunt helpen of niet de tijd voor kunt nemen? Vraag dan gratis Ooglijnkaartjes aan, met contactgegevens van de Ooglijn. Onze ervaringsdeskundige werknemers beantwoorden graag alle vragen die je patiënt of cliënt ook heeft.

"*" geeft vereiste velden aan

Contactgegevens*
Heb je een kaartenhouder nodig? De kaartenhouders zijn incl. 80 kaartjes.*
Voer een getal kleiner dan of gelijk aan 5 in.