Podcast: Hoe ga je het gesprek aan met je naasten over de diagnose?

Glaucoom
Geplaatst op: 21 september 2023 Twee sprekers, de leider van de podcast en mensen van de techniek zitten aan tafel

Luister nu de derde aflevering van de podcastserie over het leven met glaucoom! De serie gaat over het leven met glaucoom, maar is zeker ook interessant als je een andere oogaandoening hebt. Deze aflevering gaan we in op de vragen: hoe ga je het gesprek aan met je partner, familie en vrienden? Wat vertel je wel en wat niet? Wanneer vertel je het? Hoe ga je om met reacties en gevoelens van anderen?

Erwin van Ditmarsch, directeur en communicatieadviseur van Volle Maan Communicatiebureau, spreekt hierover met Mary Ipenburg en Martine Baadenhuijsen. Martine is ervaringsdeskundige en heeft een eigen bedrijf in trainingen voor communicatie rondom een ziekte of beperking.

Luister de aflevering hier!

Deze podcastserie is mogelijk gemaakt door de Oogvereniging, de Universiteitskliniek voor Oogheelkunde van het Maastricht UMC+ en Santen.

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen
  • Contact met mensen met een oogaandoening (bij jou in de buurt)