Oogvereniging Drenthe

Oogvereniging Drenthe: aandacht voor iedereen met oogproblemen. De groep biedt sociale contacten o.a. via recreatieve activiteiten, vaak in samenwerking met de regiogroepen Groningen en Friesland. Oogvereniging Drenthe is een club van vrijwilligers die samen met jou leuke en gezellige dingen doet. Voorlichting geven is ook een belangrijk aspect van het werk

Wat doen we?

Oogvereniging Drenthe geeft 3 x per jaar een nieuwsbrief uit met wetenswaardigheden. Jaarlijks hebben we als regiogroep ook een jaarvergadering waarin we als kernteam verantwoording aan de leden afleggen. Met name het Drents eigene proberen we overeind te houden, ondanks een intensieve samenwerking met Groningen en Friesland.

Voorlichting

• over hulpmiddelen
  • op scholen
  • ondersteuning voor mensen die blind of slechtziend worden en/ of net geworden zijn
  • ondersteuning voor en van naasten van mensen die blind of slechtziend worden en of net geworden zijn.

Oogcafés in Drenthe

Oog- & Oorcafé Hoogeveen

De Vredehorst, Zuidwoldigerweg 32, 7908 AD Hoogeveen

Laura Peihak-Kwast, e-mail: laura.peihak.kwast@ziggo.nl, telefoonnummer: 06-38111642. Graag op voorhand aanmelden. Kosten: 2 euro (inclusief koffie/thee)

Oogcafé Assen

Buurtcentrum De Schulp, Buizerdstraat 10, 9404 BB Assen. De Schulp bevindt zich op loopafstand van de achterzijde van het station.

Elisabeth Smelik, e-mail: drenthe@oogvereniging.nl, telefoonnummer: 06 57 86 67 61. Graag op voorhand aanmelden.

Oogcafé Emmen

Wijkcentrum Brinkenhoes, Mantingerbrink 140, 7812 MH Emmen

Elisabeth Smelik, e-mail: drenthe@oogvereniging.nl, telefoonnummer: 06 57 86 67 61. Graag vooraf aanmelden.

Oogcafé Meppel

De Samenstroom (voorheen Trias), Groenmarktstraat 4, 7941 KS Meppel.

Meer informatie of aanmelden? Neem contact op met Jan Veenstra, e-mail: drenthe@oogvereniging.nl, telefoonnummer: 06 – 578 66 761. Graag op voorhand aanmelden.