Steunpunt Migranten

Wat doet het Steunpunt Migranten?

Het Steunpunt Migranten is er voor blinde en slechtziende mensen met een niet-Nederlandse achtergrond en voor hun naasten en hun begeleiders. Voor migranten met een visuele beperking is het vaak moeilijk om thuis te raken in Nederland. Hoe en waar kan ik de Nederlandse taal leren? Wie kan mij helpen als ik een taststok, een loep of computeraanpassingen nodig heb? Hoe kan ik migranten met een visuele beperking als professional of vrijwilliger het beste ondersteunen?

Het steunpunt beantwoordt vragen en geeft advies. Daarnaast helpen de medewerkers je op weg bij het zoeken naar een taalschool of bij het vinden van oplossingen voor problemen waar je als migrant of begeleider tegenaan loopt.

Migrantenmaatjes

Misschien ben je nog niet zo lang in Nederland en vind je het fijn als iemand je een beetje op weg kan helpen. Denk aan het oefenen van de taal, het maken van een wandeling of andere praktische of gezellige activiteiten.

Het Steunpunt wil een maatjesproject op zetten en is op zoek naar migranten en naar vrijwilligers die maatje willen zijn. Interesse of meer informatie? Neem contact op met Amany Shalha, coördinator van het Steunpunt Migranten, via amany.shalha@oogvereniging.nl.

Contact met het Steunpunt Migranten

Neem contact op met het steunpunt via de Ooglijn: 030-2945444 / ooglijn@oogvereniging.nl.

Het Steunpunt Migranten van de Oogvereniging wordt mogelijk gemaakt door het Bartiméus Fonds.

De Ooglijn

Zit je met een vraag?

De medewerkers van de Ooglijn staan elke werkdag van 09:00 tot 15:30 voor je klaar.

Of via mail: