Gratis toegangskaarten voor de European Para Championships

Van maandag 7 tot en met zondag 20 augustus 2023 vinden de European Para Championships plaats in Rotterdam: 1.500 atleten uit 45 landen gaan met elkaar de strijd aan om de Europese titels én plaatsing voor de Paralympische Spelen van 2024 in Parijs. Op 7, 12, 19 en 20 augustus is er een blindentribune in Ahoy, zodat iedereen die minder ziet de openingsceremonie en wedstrijden kan volgen via audiodescriptie. Dit is voor het eerst bij een evenement van deze omvang!

De organisatie van de EPC biedt, samen met onder andere Bartiméus, Koninklijke Visio en de Oogvereniging de mogelijkheid aan iedereen met een visuele beperking om deze dagen samen met een eventuele begeleider gratis bij te wonen.

Aanmelding is inmiddels gesloten

Het aanvragen van vrijkaarten was mogelijk t/m 24 juli. Het is nu niet meer mogelijk om vrijkaarten te bestellen.

Programma blindentribune

De exacte tijden van de wedstrijden met audiodescriptie volgen nog.

• Maandag 7 augustus: Openingsceremonie met audiodescriptie van 20.00 tot 21.30 uur.
  • Zaterdag 12 augustus: basketbal en goalball. Audiodescriptie bij goalball wordt vanuit een andere ruimte via streaming gedaan vanwege stilte in de zaal.
  • Zaterdag 19 augustus: basketbal en badminton
  • Zondag 20 augustus: badminton en shooting

Goed om te weten

In Ahoy is er een meetingpoint waar bezoekers met een visuele beperking elkaar kunnen treffen en zijn er vrijwilligers die je de weg kunnen wijzen. Bezoekers krijgen geen individuele begeleiding vanuit de organisatie. Vervoer naar Ahoy dien je zelf te regelen. Voor vragen over de vrijkaarten en hulp bij het aanmelden kun je terecht bij de Ooglijn: 030 – 29 454 44, ooglijn@oogvereniging.nl.

Meer informatie over de EPC lees je op deze pagina.