Toegankelijkheidsverklaring

De Oogvereniging is de patiënten- en belangenorganisatie voor mensen met een oogaandoening in Nederland. Goede oogzorg en een samenleving waarin iedereen kan meedoen: dat zijn onze speerpunten. Toegankelijke websites zijn daarbij essentieel.

Als Oogvereniging vinden we het vanzelfsprekend dat wij ons ook inspannen voor een optimale digitale toegankelijkheid van onze eigen website.

Maatregelen

De volgende maatregelen heeft de Oogvereniging genomen om de toegankelijkheid van de website te waarborgen:

• We hebben afspraken gemaakt met onze webbouwer over het toepassen van de webrichtlijnen (WCAG 2.0)
  • Alle webredacteuren hebben een training gevolgd over hoe zij vanuit hun rol de toegankelijkheid kunnen waarborgen
  • We werken veel samen met ervaringsdeskundigen voor het testen van (aspecten van) de website
  • In onze planning staat om deze website te testen op WCAG 2.1 AA

Jouw ervaring

Ervaar je toch een probleem met de toegankelijkheid van onze website? Mail hiervoor naar info@oogvereniging.nl. Je kunt binnen 5 werkdagen een reactie verwachten.