Oogcafé Leiden

Oogcafé
Zuid-Holland

3 mei 2024, 14.00 uur (inloop vanaf 13.30 uur)

Einde

3 mei 2024, 16.00 uur

Tijdelijk: Huis van de Buurt Stevenshof, Trix Terwindtstraat 2, 2331 GW Leiden

€0.00 (voor leden)

€0.00 (voor niet-leden)

Thema: Ontdek Toegankelijke Stemoplossingen bij Oogcafé Leiden op 3 mei

Op 3 mei verwelkomt Oogcafé Leiden speciale gasten: medewerkers van de Gemeente Leiden die alles zullen uitleggen over de innovatieve stemmal en soundbox. Deze baanbrekende technologieën zijn ontworpen om mensen met een visuele beperking in staat te stellen zelfstandig te stemmen, waardoor het stemproces voor iedereen toegankelijk wordt.

De stemmal en soundbox zijn essentiële hulpmiddelen die ervoor zorgen dat ook mensen met slechtziendheid of blindheid hun stem kunnen uitbrengen tijdens verkiezingen. Tijdens de bijeenkomst zullen de medewerkers van de Gemeente Leiden uitleg geven over hoe deze apparaten werken en hoe ze het stemproces verbeteren voor mensen met een visuele beperking.

Maar dat is nog niet alles! Bezoekers van het Oogcafé Leiden zullen ook de kans krijgen om de stemmal en soundbox zelf uit te proberen. Door ervaring op te doen, kunnen ze de gebruiksvriendelijkheid van deze technologieën ervaren en begrijpen hoe ze een positieve impact hebben op het democratische proces. Op 6 juni zijn de stemmal en stembox beschikbaar in het stembureau in het stadskantoor achter station Leiden Centraal tijdens de Europese verkiezingen.

Of je nu zelf een visuele beperking hebt of gewoon geïnteresseerd bent in het bevorderen van inclusiviteit, deze bijeenkomst biedt een unieke kans om meer te leren over toegankelijke stemoplossingen en hun rol bij het waarborgen van gelijke kiesrechten voor iedereen.

Mis het niet! Kom langs bij Oogcafé Leiden op 3 mei en ontdek hoe de stemmal en stembox het verschil maken voor mensen met een visuele beperking.

Iedereen betaalt zijn eigen drankjes, betaling gaat per PIN aan de kassa.

Locatie en bereikbaarheid

Huis van de Buurt Stevenshof, Trix Terwindtstraat 2, 2331 GW Leiden. De locatie is op loopafstand van station de Vink; buslijnen 1, 3 en 4 (uitstappen bij station de Vink) of buslijn 2 (uitstappen bij halte Stevensbloem).

Aanmelden en informatie

Zie hieronder bij Oogcafé Leiden.

Oogcafé Leiden

Tijdelijk (t/m juni) Het Huis van de Buurt Stevenshof, Trix Terwindtstraat 2, 2331 GW Leiden

Susan van Egmond, e-mail: bijeenkomstenZH@oogvereniging.nl, telefoon: 06 – 23 51 06 27

Plan de route