Oogcafé Meppel

Einde

28 september 2023, 16.00 uur

Locatie

De Samenstroom (voorheen Trias), Groenmarktstraat 4, 7941 KS Meppel. Dit is ongeveer tien minuten lopen vanaf het NS- en busstation Meppel. Voor mensen die met eigen auto komen, is er in de directe nabijheid een parkeergarage in de Kromme Elleboog.

€2.00 (voor leden)

€2.00 (voor niet-leden)

Op donderdag 28 september staat de derde editie van het Oogcafé Meppel alweer voor de deur. Dit keer komt er een medewerker van hulpverleningsorganisatie Bartiméus, die een tweetal onderwerpen nader onder de loep zal nemen:

• Wat kan Bartiméus betekenen voor mensen die beginnend slechtziend zijn of waarvan de visuele beperking al in een (ver) gevorderd stadium verkeert?
  • Welke mobiliteitsmogelijkheden zijn er? Kun je met een visuele beperking bijvoorbeeld nog fietsen?

Verder zullen er diverse hulpmiddelen worden gedemonstreerd, die speciaal zijn ontwikkeld voor mensen met een oogaandoening. Zoals altijd zal er ook dit keer volop gelegenheid zijn voor onderling contact om ervaringen uit te wisselen en informatie met elkaar te delen. Kortom, een gevarieerd programma dat een bezoekje aan het Oogcafé Meppel zeker de moeite waard maakt.

Het Oogcafé Meppel is een initiatief van de Oogvereniging Drenthe. Iedereen met een oogaandoening is welkom, ook familieleden, vrienden en kennissen en niet-leden van de Oogvereniging.

Aanmelden en informatie

Zie hieronder bij Oogcafé Meppel.

Oogcafé Meppel

De Samenstroom (voorheen Trias), Groenmarktstraat 4, 7941 KS Meppel.

Meer informatie of aanmelden? Neem contact op met Jan Veenstra, e-mail: drenthe@oogvereniging.nl, telefoonnummer: 06 – 578 66 761. Graag op voorhand aanmelden.

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen
  • Meedoen aan testteam of ervaringsdeskundigenpool