Naar de inhoud

Oogvereniging Gelderland

Onze actieve ledengroep is er voor iedereen met een oogaandoening die woont in Gelderland. Ook vrienden of familie van iemand met een oogaandoening is van harte welkom.

Wat biedt Oogvereniging Gelderland?

• Bijeenkomsten en uitstapjes georganiseerd door 10 verschillende oogcafés in Gelderland.
  • Naast alle lokale activiteiten zijn er ook bijeenkomsten voor heel Gelderland: een tandemtocht, dagtocht, een vrijwilligersdag, eindejaarsmaaltijd en de jaarlijkse ledenraadpleging.
  • Een tweemaandelijkse nieuwsbrief voor leden van Oogvereniging Gelderland

E-mail: gelderland@oogvereniging.nl

Volg ons op Facebook: www.facebook.com/oogvereniginggelderland

Oogcafés in Gelderland

DAG-café Nijmegen

Locatie

Bredestraat 15, 6542 SP Nijmegen (bij Jeroen van Dijk en Will van Bemmel).
Bereikbaar met bus 85 en 89 van het station Nijmegen. Met bus 85 of 89 tot de Industrieweg, uitstappen bij bushalte Vlietstraat.
Voor auto’s is er gratis parkeergelegenheid.
Plan mijn route

Contactgegevens

Informatie, insturen ict-vragen en aanmelden bij Miranda Woudstra, miran.woudstra@gmail.com of bel 06 36 49 06 33.

Meer informatie

Wat is DAG? DAG = Digi Advies Gelderland, een nieuw initiatief waar heel Gelderland welkom is. Voor ICT-vragen over telefoon, tablet en computer voor mensen met een visuele beperking. We proberen je individueel een antwoord te geven. Thuisbezoek is eventueel mogelijk. Het DAG-team geeft instructie en doorgegeven vragen worden beantwoord.

Oogcafé Apeldoorn

De Stolp, Violierplein 101, 7329 DR Apeldoorn Plan mijn route

Contactgegevens

Aanmelden en informatie: Marion Huis in ‘t Veld, josmarion@upcmail.nl of bel 06 12 14 07 83.

Meer informatie

In het Oogcafé Apeldoorn worden informatie en sociaal contact gecombineerd. Het Oogcafé kenmerkt zich door een prettige en informele sfeer. Het wordt doorgaans 1x per twee maanden gehouden.

Oogcafé Arnhem

Locatie

Inloophuis St. Marten, Van Slichtenhorststraat 34, 6821CM Arnhem Plan mijn route

Contactgegevens

Aanmelden en meer informatie: Marijn Pikaar, oogcafearnhem@outlook.com of bel 06 34 16 32 24

Meer informatie

Bij Oogcafé Arnhem wordt veel aandacht gegeven aan onderling contact. Informatie en activiteiten wisselen elkaar af. Er is altijd ruimte voor naar nieuwe bezoekers en je bent van harte welkom.

Het vindt eenmaal per twee maanden plaats. Voor een overzicht van alle Oogcafés en evenementen in de provincie Gelderland, kijk in de agenda.

Oogcafé Druten

D’n Bogerd, Van Heemstraweg 53, 6651 KH Druten Plan mijn route

Contactgegevens

Aanmelden en informatie: info@oogcafedruten.nl of bel Mirjam van Vroonhoven, 0487 53 11 51, bereikbaar na 18.00 uur.

Meer informatie

Elke tweede woensdag van elke oneven maand. Voor een overzicht van alle Oogcafés en evenementen in de provincie Gelderland, kijk in de agenda.

Oogcafé Ede

Serviceflat Belvédère op de Dennenlaan 100, 6711 RB Ede
Plan mijn route

Contactgegevens

Aanmelden of meer informatie: bij Rinske Westerhout, oogcafeede@gmail.com of bel 06 10 20 69 99.

Oogcafé Ermelo

Zalencentrum Ermelo, Stationsstraat 137, 3851 ND Ermelo
Plan mijn reis

Contactgegevens

Informatie en aanmelden: reenine72@gmail.com of bel 06-20748817. Ook is Oogcafé Ermelo bereikbaar via Facebook

Meer informatie

Het Oogcafé Ermelo is zeer actief en heeft een gevarieerd programma met onder andere onderling lotgenotencontact en informatieverstrekking. Wanneer vindt het plaats? De eerste woensdag van de maand! Van 14.00 uur (inloop vanaf 13.30 uur) tot 16.00 uur.

Oogcafé Lingewaard

Locatie

Het Zilverhuus Wagenweg 12e Huissen. Dit is naast het oude adres: café De Kuul. Plan mijn route

Contactgegevens

Informatie via Joke van Rijswijk, telefonisch bereikbaar via 026 – 381 33 86. Aanmelden bij Evaline van der Vring op evaline.vd.vring@gmail.nl of bel 026 – 311 51 96.

Meer informatie

Oogcafé Lingewaard wordt doorgaans goed bezocht en heeft altijd een leuk en informatief programma. Er wordt altijd veel aandacht gegeven aan de aankleding voor gezellig onderling contact en vindt eenmaal per drie maanden plaats.

Oogcafé Nijmegen

Koninklijke Visio, Javastraat 104, 6524 MJ Nijmegen Plan mijn route

Contactgegevens

Informatie en aanmelden bij Jeroen van Dijk, jjpvandijk@icloud.com of bel 06 53 13 48 22.

Meer informatie

Bij dit Oogcafé wisselen informatieve bijeenkomsten, activiteiten en sociaal contact elkaar af. Kom langs voor nuttige informatie en gezellig contact met andere mensen met een oogaandoening. Gelijktijdig met dit Oogcafé is er ook de inloopmiddag van Visio. Je kan er individueel met een algemene of een digitale vraag terecht. Laat bij aanmelding weten of je hiervan gebruik wilt maken.

De bijeenkomsten zijn van 14.00 – 16.30 uur, inloop vanaf 13.30 uur. Voor een overzicht van alle Oogcafés en evenementen in de provincie Gelderland, kijk in de agenda.

Oogcafé Rivierenland (Tiel)

Het Oosthonk, Meeslaan 2a, 4005 VR Tiel Plan mijn route

Contactgegevens

Aanmelden en informatie: Miranda Hoogakker, hoogakker25@hotmail.com of bel 06 13 39 87 99 of bij Ria Carelsz bel 06 37 00 95 66.

Meer informatie

Oogcafé Rivierenland bestaat uit een kleine, maar actieve groep bezoekers. Er is altijd ruimte voor nieuwe bezoekers die op zoek zijn naar sociaal contact, een lezing of activiteit met andere mensen met een oogaandoening.

Elke eerste maandag van de maand van 14:00 tot 16:00 uur. Voor een overzicht van alle Oogcafés en evenementen in de provincie Gelderland, kijk in de agenda.

Oogcafé Winterswijk

Whemer Hof, Ratumsestraat 20 7101 NT Winterswijk Plan mijn route

Contactgegevens

Informatie en aanmelden bij oogcafeinwinterswijk@gmail.com of bel Yvon Boerman op 06 23 11 80 10.

Meer informatie

Bij dit Oogcafé worden de bijeenkomsten veelal in de avond gehouden. Heel goed verzorgd met een drankje en een hapje. Inhoudelijke informatie gaat hand in hand met gezellig contact. Eén keer per twee maanden van 19.15 tot 21.45 uur.

Oogcafé Zutphen

Locatie

Ubuntuhuis, Noorderhavenstraat, 7202 DD Zutphen (slagboom door tegenover huisnummer 36)
Plan mijn route met het OV

Contactgegevens

Voor meer informatie en om je aan te melden, neem contact op met Herman Visser op telefoon: 06 53 83 82 28 email: hermanvissermm@gmail.com

Meer informatie

In dit Oogcafé worden informatieve onderwerpen besproken. Er is altijd aandacht voor persoonlijk contact in een gezellige en informele sfeer.

Oog-Maculacafé Achterhoek (Doetinchem)

Bibliotheek ‘t Brewinc, IJsselkade 13, 7001 AN Doetinchem Plan mijn route

Contactgegevens

Aanmelden en meer informatie: neem contact op met Hans Becking, 06 53 36 03 58oogcafe.achterhoek@gmail.com

Meer informatie

In het Oog-Maculacafé Achterhoek worden veelal informatieve onderwerpen besproken en is een samenwerking van de Oogvereniging en de Maculavereniging. Het wordt 1x per kwartaal gehouden, op de tweede zaterdag van de laatste maand in het kwartaal.  De bijeenkomsten kenmerken zich door een uitnodigende sfeer en worden steeds goed bezocht.

Schildcafé Wolfheze

Contactgegevens

Graag vooraf aanmelden bij Jeroen van Dijk via mail jjpvandijk@icloud.com of bel 06 – 53 134 822.

Meer informatie

Mensen met een visuele beperking en hun begeleiders uit heel Gelderland zijn welkom bij Het Schildcafé. Het is een mooie gelegenheid om anderen met een visuele beperking te leren kennen of om kennis te maken met woonzorgcentrum Het Schild.

Voor een overzicht van alle Oogcafés en evenementen in de provincie Gelderland, kijk in de agenda.