Oogvereniging Hoge myopie (sterke bijziendheid)

Via de Oogvereniging kun je in contact komen met andere mensen die ook te maken hebben met sterke bijziendheid (hoge myopie). Daarnaast zetten we ons in voor belangenbehartiging, informatievoorziening en voorlichting.

Wat kan Oogvereniging Hoge Myopie voor jou betekenen?

Oogvereniging Hoge Myopie is sinds 2021 een officiële patiëntengroep binnen de Oogvereniging. We geven informatie en organiseren (online) bijeenkomsten. We zetten ons in voor meer bekendheid van hoge myopie en hebben hiervoor contact met oogartsen, optometristen, orthoptisten, opticiens, huisartsen en andere zorgprofessionals. We werken samen met onderzoekers en dragen bij aan congressen en campagnes.

De patiëntengroep komt voort uit de levendige Facebookgroep Oogvereniging Hoge Myopie. Hier kun je terecht voor het uitwisselen van ervaringen op het vlak van preventie, behandelingen, hulpmiddelen en verwerking/acceptatie.

E-mail: hogemyopie@oogvereniging.nl

Telefoon: 030 – 29 45 444 (Ooglijn)

Facebookgroep: Oogvereniging Hoge Myopie

Instagram: @hogemyopie