Oogvereniging Oud-revalidanten

Na een periode van revalideren blijven veel mensen die slechtziend of blind zijn de behoefte aan contact voelen. Heb jij die behoefte ook? Dan is Oogvereniging Oud-revalidanten dé plek voor jou.

Wat doen we?

Vaak is het niet zo gemakkelijk om alles wat je in je revalidatie geleerd hebt in de praktijk waar te maken. Het is dan prettig om van tijd tot tijd nog eens andere oud-revalidanten te ontmoeten, ideeën en ervaringen uit te wisselen en terug te blikken op die revalidatietijd. Daarom is Oogvereniging Oud-revalidanten in het leven geroepen.

Onze contactgroep heeft ongeveer 200 leden. We organiseren meerdere bijeenkomsten per jaar.  Tijdens de bijeenkomsten is veel ruimte voor het leggen van sociaal en lotgenotencontact.

Vaak constateren wij dat revalidanten na hun revalidatieperiode problemen hebben om een (nieuwe) invulling aan hun leven te geven. Vooral als ze eenmaal terug zijn in de thuissituatie. Wij vinden het daarom van groot belang om het lotgenotencontact levendig te houden! Samen kunnen we onze ervaringen delen en oplossingen proberen te vinden.

Als lid van Oogvereniging Oud-revalidanten hoor je nog eens wat. Je blijft op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen, je kunt je eigen verhalen kwijt en merkt dat anderen ook vragen, oplossingen, ervaringen en ideeën hebben. De contacten stimuleren je om te blijven werken aan je eigen toekomst. Je vergeet minder snel wat je leerde in je revalidatieperiode en blijft die dingen ook wat gemakkelijker gebruiken en benutten. Dat ervaren onze leden als verrijkend.

Iedereen die lid is van de Oogvereniging en een revalidatieprogramma heeft gevolgd kan zich aansluiten bij Oogvereniging Oud-revalidanten.

Contact

Lid worden:  Word lid van de Oogvereniging en sluit je gratis aan bij Oogvereniging Oud-revalidanten

Facebook: https://www.facebook.com/groups/oogverenigingrevaldanten

E-mail: bor@oogvereniging.nl