Even voorstellen: Firiël

Geplaatst op: 29 maart 2023 Portretfoto Firiël

Firiël Suijker vervangt tot begin september Daniëlle Straub als coördinator ervaringsdeskundigen binnen Kennis over Zien. Daarnaast neemt ze ook de taken van Daniëlle over voor de patiëntengroepen en voor het contactnetwerk ziekenhuizen. Firiël werkte hiervoor 2,5 jaar bij de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen als projectmedewerker. Voor het project ‘Leren van elkaar’ bracht ze op een kennisplatform voorbeelden bij elkaar van samen beslissen in ziekenhuizen en organiseerde ze online uitwisselingsbijeenkomsten over het onderwerp. Op die manier leerden ziekenhuizen van elkaar hoe patiënt en zorgprofessional nog meer in gezamenlijkheid kunnen bespreken welke zorg het beste bij de patiënt past.

Firiël heeft verder ervaring opgedaan binnen uiteenlopende maatschappelijke organisaties, zoals Humanitas en Ravelijn (Amersfoortse organisatie voor informele zorg en mantelzorgondersteuning). Ze heeft in meerdere functies ook gewerkt met vrijwilligers. Met veel plezier zet ze zich de komende zes maanden in om ervaringsdeskundigen te koppelen aan onderzoek en projecten.