Het bruist weer bij Oogvereniging Drenthe!

Provincie Drenthe
Vereniging
Geplaatst op: 17 april 2024 een groep wandelaars luistert naar het verhaal van de gids, op de achtergrond zien we de oude stationshal van Meppel

Hoeveel leden het al is opgevallen weten wij niet, maar één ding is zeker: het bruist weer van de activiteiten bij Oogvereniging Drenthe. Daar lees je in dit artikel meer over. Foto: Leo de Harder

Nieuw kernteam

In 2023 is een aantal leden van het kernteam Groningen en een vrijwilliger uit Drenthe begonnen met team Drenthe. Dit was de opmars naar een heus kernteam voor deze prachtige provincie. Graag wil ik jullie voorstellen aan Friso de Kruif (onze scribent), Arend Schoonvelde (lid en mede organisator van het Oogcafé Meppel, lid van de ledenraad), Kristian van der Mark (lid van de activiteitencommissie), Arend Pullen (een lid die zich aan het oriënteren is) en Elisabeth Smelik (tijdelijk voorzitter).

Oprichting van oogcafés

Vorig jaar zijn wij enthousiast begonnen onder leiding van Geert de Breucker (voorzitter Groningen) en Joost Kuin uit Groningen, Kristian en Elisabeth uit Assen en Friso uit Diever. We kregen twee Oogcafé’s van de grond, zowel in Assen als in Meppel lopen deze oogcafés goed.

Het Oogcafé in Meppel is zo’n groot succes dat ze al bijna uit hun jas groeien. De afgelopen keer kwamen er 30 bezoekers! Assen had een geweldige middag met salsa muziek en merengue. Alejandro, een blinde DJ, vertelde ons van alles over de muziek. Het mooiste was dat hij (bijna) alle aanwezigen aan het einde van de middag aan het dansen had. Iedereen was enthousiast. In Emmen zijn we nog zoekende, maar we weten zeker dat dat ook gaat lukken.

Volop activiteiten

We organiseerden een leden jubel dag in Meppel: een geweldige stadswandeling met aansluitend een diner. Het was een feest om elkaar te ontmoeten. Ook de boswandeling in Assen met een historische verteller was een succes. Aan het einde van het jaar vond ook het kerstdiner plaats, een waar feestje voor de Drentse leden.

Tandentocht Drenthe

We organiseerden voor het eerst weer sinds de pandemie de tandemtocht met de fietstoerclub uit Gieten. Wat een prachtige dag hebben wij gehad. Schrijf maar alvast op in de agenda op 14 september 2024 organiseren we weer een tandemtocht. Deze staat open voor alle leden van de Oogvereniging!

Vorige week organiseerde Arend een geweldige historische wandeling in de wijk Wilhelminapark Meppel Oud-Zuid met Jan Vos. Ook een fotograaf van RTV Drenthe was aanwezig. We werden ontvangen met koffie of thee met iets lekkers. Daarna gingen we ruim 1,5 uur op stap langs prachtige herenhuizen met lekker weer!

Drenthe is terug op de kaart

Kortom, het bruist en borrelt weer in Drenthe. Maar we hebben op dit moment te weinig vrijwilligers om alles te kunnen organiseren. Daarom zijn wij op zoek. Voelen jullie ervoor om in jullie stad of dorp een Oogcafé op te richten? Wij helpen graag met de start en de uitleg. Heb je een paar uren over? Wij zijn blij met alle hulp. Weet je een leuke activiteit? Laat het ons weten.

Deze maand gaat ook een echte activiteitencommissie van start, waarvoor Selima Bathoorn en Yvonne Zuiderduin zich hebben aangemeld. 4 keren per jaar komt deze commissie samen.

Het ontbreekt ons niet aan enthousiasme. We gaan ervoor. Doen jullie mee?

Oogvereniging Drenthe

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en evenementen

Ledengroep bekijken