muZIEum kan van start met extra vaste tentoonstelling

Ervaringsdeskundigen
Provincie Gelderland
Geplaatst op: 5 juni 2024 vertegenworodigers van het muzieum ontvangen een cheque van de vriendenloterij op een podium. op de cheque staat het bedrag van vijfhonderdduizend euro

Het ervaringsmuseum ontving deze week een cheque van €500.000 van de VriendenLoterij om een beoogde uitbreiding te realiseren. Ook wordt het geld besteed om de toegankelijkheid en bezoekerservaring te vergroten, zo schrijft muZIEum in een persbericht. Het museum vergroot bewustwording voor blinden en slechtzienden, daarom is de Oogvereniging verheugd te horen dat het museum met deze uitbreiding toekomstbestendiger wordt.

Betekenisvolle ervaring

Zien en niet zien komen samen in dit ervaringsmuseum in Nijmegen. muZIEum laat je zien hoe het is om blind of slechtziend te zijn met vaste tentoonstellingen en donkere ruimtes om het zelf te beleven. En wie kan je dat beter laten zien dan de verschillende blinde- en slechtziende medewerkers? Een bezoek aan het museum is een betekenisvolle ervaring die de bewustwording voor mensen met een oogaandoening vergroot.

muZIEum Nijmegen

Wil je een bezoek brengen aan het muZIEum? Je vindt ze aan de Ziekerstraat 6B – 6511 LH Nijmegen. Het telefoonnummer is 024 – 200 10 50 en de website www.muzieum.nl.