Oogvereniging Overijssel

Op zoek naar hulp en ondersteuning vanwege je oogprobleem? Heb je behoefte aan contact met andere mensen met een oogaandoening bij jou in de buurt? Wij zijn er voor jou. Schroom niet en kom in contact met ons. Contactgegevens vind je onderaan op deze pagina.

Belangenbehartiging

De regiogroep Overijssel vindt belangenbehartiging van en voor mensen die slechtziend of blind zijn belangrijk, bijvoorbeeld door contacten te onderhouden met gemeenten over de veranderende zorg. Een goede veilige bewegwijzering op trein- en busstations heeft onze aandacht.

Gezelligheid

Naast belangenbehartiging staat ook gezelligheid hoog in het vaandel: er zijn veel mogelijkheden voor onderling contact, bijvoorbeeld tijdens onze ledendagen, de jaarlijkse dagtrip, kerstbijeenkomst en onze nieuwjaarsreceptie.

De regiogroep is actief in de hele provincie Overijssel.

Oogcafés

Kom je ook naar een van onze Oogcafés? Waar in Overijssel oogcafés zijn vind je onderaan deze pagina.

De Oogcafés zijn bedoeld voor iedereen die:

• zelf of in zijn of haar omgeving te maken heeft met een visuele beperking of oogaandoening
  • hier graag eens over wil praten
  • partnergesprekken om ervaringen te delen
  • meer informatie wil krijgen op het gebied van (digitale) hulpmiddelen
  • meer wil weten over revalidatie of andere mogelijkheden tot een nieuwe invulling van het leven met deze beperking
  • informatie wil uitwisselen over deze beperking of de medische achtergrond van een oogaandoening.

Vanuit de Oogvereniging willen we je op deze plek graag te woord staan en een ontmoetingsplek creëren waar je ook met elkaar van gedachten kunt wisselen. Iedereen is van harte welkom.

De toegang is gratis, consumpties zijn voor eigen rekening.

Contact

Lid worden:  Word lid van de Oogvereniging en sluit je gratis aan bij Oogvereniging Overijssel

Facebook: https://www.facebook.com/oogverenigingoverijssel/

E-mail: overijssel@oogvereniging.nl

Telefoon: 06-22176421 (Klarinne Labooy)

Oogcafés in Overijssel

Oogcafé Deventer

De Fermerie, Muggeplein 9, 7411NW Deventer

Karin Beemer – e-mail karinbeemer@icloud.com
telefoon 06-29230694

óf Ank Edema – e-mail ank@edema.nl
telefoon 06-10714439

Oogcafé Hardenberg

Dorpshuis, Middenweg 3, Lutten

Evelien van Heijst, e-mail: ez.vanheijst@live.nl, telefoon: 06-27848795.

Oogcafé Hengelo

Het Schöpke, Waarbekenweg 23, 7553 KH Hengelo

Dionne Egberink-Groot via 06-36110288 of overijssel@oogvereniging.nl.

Oogcafé Nijverdal

De Welle, Bendien-Smitshof 38 in Nijverdal

Ellen Zieleman, telefoon: 06 53 29 15 14, e-mail: overijssel@oogvereniging.nl.

Oogcafé Vriezenveen

Bibliotheek Twenterand, locatie Vriezenveen, Jonkerlaan 4, 7671 GM Vriezenveen

Aanmelden voor het Oogcafé kan door een mail te sturen naar: info@evenmens.nl of jdkikkert74@gmail.com of  overijssel@oogvereniging.nl  Bellen met Evenmens kan ook: 0546 – 898 372.

Oogcafé Zwolle

WijZ-locatie De Terp, Radewijnsstraat 1, 8022 BG Zwolle, dichtbij de halte Hogenkampsweg van stadslijn 4 richting Aa-landen.

Joop Schrijver, e-mail: joop.schrijver@hetnet.nl, telefoon 038 4220709 of 0618487855.

Jongeren Oogcafé Zwolle

Grand Café Lübeck, Lübeckplein 14, 8017 JZ Zwolle; direct achter het centraal station Zwolle.

Begeleiding nodig vanaf het station? Of heb je andere vragen?

Neem contact op met:
Dennis Blankenvoorde: 06 – 46 91 70 80