Eerste landelijke online netwerkborrel Oogvereniging werk(t)

Werk
Geplaatst op: 6 augustus 2020

Corona heeft ervoor gezorgd dat “live” borrelen niet kan. Dit gaf ons de ruimte voor een nieuwe uitdaging: “een online netwerkborrel” in Teams. En de mogelijkheid om mensen uit heel Nederland met elkaar te laten praten, zonder dat er gereisd hoefde te worden.

Studiekeuze

Een van de onderwerpen was de studiekeuze. Kies je een studie die je leuk vindt, of kijk je naar de mogelijkheden die bij je beperking passen? De meningen hierover zijn verdeeld. Waarschijnlijk mede doordat je soms iets kiest wat naast leuk ook uitvoerbaar is. Voor je balans kan het zeker helpen om een studie te kiezen die je leuk vindt, dat geeft je positieve energie.

Werken

Tijdens de borrel kwamen ook een aantal dilemma’s over het thema ‘werken met een visuele beperking’ naar voren:

• Bekleed je een uitvoerende of beleidsmatige functie? Uitvoerende functies zijn vaak afhankelijker van hulpmiddelen, de applicaties van de werkgever werken niet altijd goed samen met deze hulpmiddelen. Binnen beleidsmatige functies gaat dit vaak beter.
  • Wat is het belang van competenties tijdens het solliciteren? Het gaat een werkgever vooral om wie ze aannemen en wat hij/zij als persoonlijke ervaringen meebrengt.

Vervolg

Deze online borrel smaakte naar meer, maar er is ook behoefte aan “live” ontmoetingen. Tweemaandelijks organiseren we vanaf nu een online borrel , èn twee keer per jaar een “live” ontmoeting (op gepaste afstand, coronaproof). Op deze manier houden we contact met elkaar, kunnen we ervaringen uitwisselen en bespreken we verschillende thema’s met gastsprekers.

Enthousiast geworden? Wil je ook deelnemen aan een toekomstige netwerkborrel: Meld je dan aan via: info@oogvereniging.nl o.v.v. ‘netwerkborrel werk’’.