Doe mee met ‘The Rolling Stones – Unzipped’ en een wandeling in Groningen

16 november 2023, 16:30 uur

Voor het Duurzaamheidscentrum, Bosrand 2, 9401 SL Assen

The Rolling Stones in het Groninger Museum

Op donderdag 16 november kunnen 15 leden van De Oogvereniging deelnemen aan een bijzonder dagje uit. Op deze dag worden we namelijk uitgenodigd door een groep van 15 vrijwilligers van het bedrijf Johnson & Johnson uit Groningen. De organisatie voor dit uitje is in handen van organisatiebureau Stichting Zin, dat bedrijven aan maatschappelijke organisaties, zoals de Oogvereniging, koppelt

In de ochtend worden we ontvangen in het Groninger Museum, waar we onder begeleiding van ervaren gidsen de tentoonstelling ‘The Rolling Stones – Unzipped’ bezoeken. Deze bijzondere rondreizende expositie, die een overzicht van de zestigjarige geschiedenis van de rockband biedt, komt voor de tweede keer naar de stad, en dat is uniek voor het museum. Vanwege corona was de tentoonstelling in 2020 slechts vier weken te zien.

Stadswandeling

In de middag krijgen we een stadstour door het centrum van Groningen door 3 ervaren stadsgidsen en we sluiten de wandeling af met een drankje bij ‘Land van Kokanje’.

9.30 uur: inloop. Wie wil, kan bij het station opgehaald worden.
10.00 uur: ontvangst met koffie/thee in het Groninger Museum
10.15 uur: introductie Stichting Zin en De Oogvereniging
10.30 uur: instructie gidsen en start rondleiding
12.00 – 13.00 uur: lunch in het Groninger Museum
13.30 uur: lopen naar centrum
14.00 uur: start stadstour door 3 stadsgidsen
15.30 uur: einde stadstour en afsluitend drankje
16.30 uur: begeleiding terug naar station
17.00 uur: einde programma

Kosten en aanmelden

De dag wordt in zijn geheel aangeboden, inclusief de rondleiding in het Groninger Museum, de lunch, de stadstour en het afsluitende drankje. Aanmelden kan tot en met zondag 5 november via groningen@oogvereniging.nl of 06-1527 2269. Wil je bij je aanmelding doorgeven of je om 9.30 uur bij het station wilt opgehaald worden om dan gezamenlijk naar het museum te lopen of dat je met de taxi komt. Het adres van het Groninger Museum is Museumeiland 1; Het adres van Land van Kokanje is Oude Boteringestraat 9.

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen
  • Meedoen aan testteam of ervaringsdeskundigenpool