Oogdag Friesland

Kurioskerk, Julianalaan 38, 8932AA Leeuwarden

€0.00 (voor leden)

€0.00 (voor niet-leden)

Op zaterdag 4 maart organiseert Oogvereniging Friesland een informatieve markt met lezingen, stands, informatie en meer.

Kurioskerk, Julianalaan 38, 8932AA Leeuwarden

Van 10.30 tot 16.00 uur

Wat valt er te zien?

Er zijn stands met hulpmiddelen, stands over hobby’s, over passend lezen en informatie van de Oogvereniging en Koninklijke Visio.

Programma

10.45 uur: opening door Mevr. M.A  Fokkens-Kelder gedeputeerde Provincie Friesland voor o.a. verkeer en vervoer.

Lezingen om:

11.00 uur: “Het ouder wordende oog” ook onze ogen vragen extra aandacht bij het ouder worden. Een bril kan niet altijd alles oplossen, je wordt bijgepraat over problemen die op de loer kunnen liggen door mevrouw Anita van Dijk, oogarts in het MCL.

13.00 uur: “Positieve gezondheid” door mevrouw Thea Westerink van de GGD Fryslân. Mensen zijn niet hun aandoening. Toch focussen we daar in de zorg doorgaans wel op. Alle aandacht gaat uit naar de klachten en gezondheid problemen, en hoe we die kunnen oplossen. Positieve gezondheid kiest een andere invalshoek. Het accent ligt niet op ziekte. Maar op mensen zelf, op hun veerkracht en op wat hun leven betekenisvol maakt,

De toegang is gratis. De koffie en thee staan voor je klaar.

Deze dag wordt georganiseerd door kernteam Oogvereniging regio Friesland.

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen
  • Meedoen aan testteam of ervaringsdeskundigenpool