Oogdag Tilburg

Boerke Mutsaers, Vijverlaan 2 te Tilburg

€12.50 (voor leden)

€17.50 (voor niet-leden)

Op 13 mei kunt u een oogverblindende Brabantse Oogdag bijwonen ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan van onze landelijke Oogvereniging!

Op deze zaterdag informeren we iedereen die een visuele beperking heeft (mogelijk in combinatie met een auditieve beperking). We richten ons op jongeren en ook op ouderen, die visuele problemen kunnen gaan ervaren met het klimmen der jaren. Een mooie gelegenheid om lotgenoten en mensen in hun directe omgeving te ontmoeten en te leren wat er allemaal mogelijk is als je gezichtsvermogen je in de steek laat.

Het kan ook lastig zijn voor goed zienden, om zich te verplaatsen in de wereld van mensen die slechter of niets zien. Wilt u hier meer van te weten komen? Dan is deze dag ook iets voor u!

Gedurende de dag zijn er diverse lezingen, presentaties en workshops waarvoor u zich kunt opgeven. Daarnaast is er ook een informatie markt en een ontspannende 10 minuten stoelmassage gedurende de hele dag beschikbaar. Zie hieronder het complete programma. Een hele dag ben je dus onder de pannen met daarbij ook een heerlijke lunch.

Voor deze dag vragen we aan onze leden €12,50 per persoon en aan niet-leden van de Oogvereniging €17,50 per persoon. Indien u een begeleider meeneemt betaalt deze hetzelfde bedrag als wat u betaalt.

Programma

Ontvangst om tien uur in de ruimte mevr. Mutsaers met koffie of thee en een lekkernij. Om half elf start het officiële programma in de Heidezaal waar dagvoorzitter Johan Camps u welkom heet en Luuk- Jan Boon terugblikt op 10 jaar vereniging en vooruitblikt.

Om kwart over elf kunt u kiezen uit het volgen van een lezing over digitale toegankelijkheid in combinatie met een podcast in de Vijverzaal door Joost Rongen samen met de podcastmakers, óf u gaat naar de Heidezaal waar u wordt bijgepraat over verschillende oogziekten, ontwikkelingen en mogelijke behandelingen door een oogarts.

Om kwart over twaalf heeft u keuzes, voor lezingen van ieder dertig minuten:

1. U kunt naar meneer Mutsaers voor een lezing door CBB en passend lezen, verzorgd door Silvia Kreijnen en Agnes Pater
  2. U kunt naar de Vijverzaal voor een lezing door Visio, verzorgd door Francien de Veer en Karin Hulsteijn
  3. U kunt naar de Heidezaal waar Gerlof Dubois vertelt over hoge myopie

Om kwart voor één wordt de lunch geserveerd in de ruimte mevrouw Mutsaers.

Om kwart voor twee start het middagprogramma. Daarin werken we in twee rondes van steeds één uur. U heeft in ronde één de volgende mogelijkheden:

1. U gaat naar 2 lezingen in meneer Mutsaers. Daar zullen Daan de Kort en Rolph Dols u bijpraten over werken met een visuele beperking: laat je niet beperken maar zie vooral wat wèl kan!
  2. U gaat met de voetjes van de vloer in de Vijverzaal onder leiding van Biodanza met Ton
  3. U gaat ontdekken hoe je kunt schilderen met licht onder leiding van Anja Ligtenberg

Om drie uur kunt u kiezen voor de volgende workshops:

1. U kunt om drie uur naar de ervaring “beleef je zintuigen” verzorgd door Marja en Judocus van Hedel, of u kiest voor deze beleving om half vier. Deze workshop vindt plaats in de meneer Mutsaers.
  2. U kunt naar de Vijverzaal om met de voetjes van de vloer te gaan.
  3. U kunt naar de Heidezaal om te schilderen met licht.

Gedurende deze hele dag kunt u zich aanmelden voor een ontspannende stoelmassage van 10 minuten, verzorgd door Paul Lie Kwie  in de Gildekamer.

In de ruimte van de Schutterszaal is een informatiemarkt waar diverse interessante standhouders u verwelkomen. Zeker een bezoek waard!

Buiten hebben we gedurende de dag een ervaringsparcours dat wordt verzorgd door de Robert Coppersstichting als het weer hieraan meewerkt.

Om vier uur sluiten we spectaculair af met audiodescriptie! Uw taxi naar huis bestelt u om kwart voor vijf.

Meer informatie en aanmelden

Aanmelden kunt u door een mail te sturen: brabant@oogvereniging.nl  Vermeldt hierin uw naam en woonplaats en uw gemaakte keuzes in het programma. Of u belt met 06-453 789 77 (Marieke Kooijmans). Indien er sprake is van allergieën en/of dieetwensen, geeft u dat dan ook door?  Doe dit vóór 13 april.

Deelnamekosten kunt u overmaken op NL15 RABO 0131 9388 94 t.n.v. Oogvereniging Nederland o.v.v. Oogdag en uw naam en woonplaats.      Let op: uw deelname is pas definitief na uw betaling. De eerste 100 aanmelders krijgen een leuke goodiebag mee naar huis.

Bent u er ook bij? Wij kijken uit naar uw komst!

Zaterdag 13 mei bij Boerke Mutsaers, Vijverlaan 2 te Tilburg. Vanaf 10 uur zijn de deuren voor u geopend. De dag afsluiting vindt plaats rond 16.15 uur en dit belooft iets spectaculairs te worden! (Taxi bestellen 16.45 u )

Met een Brabantse houdoe en tot ziens namens comité Oogdag,
Marieke Kooijmans, secretaris

Alle voordelen van lid worden op een rijtje