‘Skating Blind’ op de Drijvende IJsbaan in Leiden

Kosten

€30 (voor leden)

€50 (voor niet-leden)

Schaatsen, ook als je blind of slechtziend bent? Natuurlijk kan dat!

Op vrijdag 05 januari vindt op de Drijvende IJsbaan, in het historisch centrum van Leiden, speciaal voor blinden en slechtzienden een schaatsevenement plaats: “Skating Blind”. De Drijvende IJsbaan, een tijdelijke ijsbaan die drijft op de gracht de Nieuwe Rijn, is tussen 10.00 uur en 12.30 uur exclusief gereserveerd voor mensen met een visuele beperking en hun schaatsbuddies.

Kosten

Om te kunnen schaatsen betaal je € 9,00. Voor de eerste vijftig inschrijvers is dit inclusief een kop warme chocolademelk. Deze lekkernij wordt aangeboden door de Oogvereniging.
Een buddy schaatst gratis mee. Mocht je zelf geen buddy mee kunnen nemen, zorgen wij daar voor.

Op 5 januari is het nog kerstvakantie, dus zijn jullie kinderen ook welkom om mee te komen schaatsen!
Ook voor hen is het tarief € 9,00, incl. schaatsen. En natuurlijk zijn ook toeschouwers van harte welkom.

Geleidehonden

Wanneer je met je geleidehond komt en je geen eigen oppas meehebt, kun je deze met een gerust hart achterlaten bij één van de ervaren oppassers die aanwezig is. De honden verblijven tijdens het schaatsen heerlijk warm binnen.

Schaatsen en handschoenen

Je krijgt schaatsen van de ijsbaan, eigen schaatsen zijn ook toegestaan, mits het geen noren zijn.
Wel is het voor ieders veiligheid verplicht handschoenen te dragen, dus neem die zelf mee!! Mocht je deze niet hebben, zijn ze ook te koop bij de Drijvende IJsbaan.

Stadswandeling

Om de dag compleet te maken, kun je ’s middags, na het schaatsen, mee met een stadswandeling, speciaal samengesteld voor blinden en slechtzienden. De wandeling start om 12.30 uur en er is plaats voor twintig mensen. Mochten er meer aanmeldingen zijn, vindt er later op de middag een tweede stadswandeling plaats waar ook maximaal twintig mensen mee kunnen wandelen. Deze stadswandeling wordt aangeboden door de enthousiaste stadsgids Willem Hogendoorn! Leiden is natuurlijk sowieso een prachtige stad om met een bezoek te vereren.

Bereikbaarheid

De Drijvende IJsbaan is te vinden aan de Nieuwe Rijn in Leiden, tegenover het Stadshuisplein. Voor diegenen die met het openbaar vervoer komen, bieden we de mogelijkheid om om 9.30 uur’s ochtends te verzamelen voor het Centraal Station in Leiden, uitgang “Centrum”, en mee te lopen naar de Drijvende IJsbaan. Dit is ongeveer vijftien minuten lopen.

Aanmelden?

Aanmelden kan via skatingblindleiden@gmail.com

Bij de mail graag vermelden:

• Naam van de schaatser
  • Wel of geen eigen buddy, indien eigen buddy, graag ook zijn of haar naam
  • Hond wel of niet mee
  • Oppas nodig voor de hond
  • Graag vermelden of je meeloopt vanaf het station
  • Komen er kinderen mee om te schaatsen, zo ja, ook van hen graag de namen
  • Wel of niet mee met de stadswandeling
  • Graag ook je telefoonnummer vermelden

Betaling vindt op de dag zelf plaats bij de kassa van de Drijvende IJsbaan.

Tot slot

We wensen iedereen alvast heel veel schaatsplezier en een mooie dag toe in het prachtige Leiden! Voor vragen kan je telefonisch terecht bij Rik Wouters 06-48971589 of bijeenkomstenzh@oogvereniging.nl. Mocht je onverhoopt niet meer kunnen, laat dat dan uiterlijk 04 januari voor 16.00 uur weten.

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen
  • Meedoen aan testteam of ervaringsdeskundigenpool