Tandem- of trapkartocht

Adres fietsverhuur: ‘Festina Lente’, Brouwerijstraat 7a 4356 AL Oostkapelle

Uitnodiging

Aan alle leden van de Oogvereniging en de Maculavereniging in Zeeland,

De regiogroep van de Oogvereniging en de coördinatoren van de regio Zeeland van de Maculavereniging willen opnieuw deze leuke activiteit organiseren.

Velen onder jullie hebben al ervaring met tandem rijden. Het geeft een heerlijk vrij gevoel wanneer je ondanks de slechtziendheid weer eens kunt fietsen.

Wanneer je zelf geen ‘ voorrijder’ hebt die ervaring heeft met het rijden met een slechtziende/blinde, kun je ook gebruikmaken van enkele vrijwilligers die wij proberen te ‘ronselen’.

De trapkar biedt de mogelijkheid om met een groep op pad te gaan, hiervoor zijn ook minder begeleiders nodig en kan elke vrijwilliger die voldoende zicht heeft als chauffeur dienen. Rijden met een trapkar is ook gewoon leuk om eens te ervaren.

We nodigen de leden van beide verenigingen uit voor een Tandem- dan wel Trapkartocht op Walcheren. Natuurlijk ben je van de andere Zeeuwse eilanden ook welkom, evenals de leden die het oogcafé op Goeree bezoeken. Ken je iemand die interesse heeft maar (nog) geen lid is? Ook welkom, misschien is dit dé gelegenheid kennis met de verenigingen te maken maken.

Nadere gegevens en Opgave:

Datum: 6 juli 2023
Plaats: we starten bij de verhuur in Oostkapelle (Brouwerijstraat 7a 4356 AL Oostkapelle)
Tijden: 11.00 uur – 16:00 uur  tandemtocht; lunch (zelf meebrengen) rond 12:30 in Zoutelande.

Omstreeks 15:00 houden we een tussenstop bij een horecagelegenheid (consumptie voor eigen rekening).

Trapkartocht: 14.00-16.00 uur. Een rondrit door de Mantelinge bij Oostkapelle, rond 15:00 uur een tussenstop bij een horecagelegenheid (consumpties voor eigen rekening).

Eigen bijdrage voor:

Tanden € 5 per tandem
Trapkar € 3 per persoon

Vrijwilligers

Jullie  begrijpen dat we ook ‘goedziende’ begeleiders/ chauffeurs nodig hebben. Je kunt natuurlijk je eigen partner, mantelzorger of begeleider meenemen. Daar gelden dan dezelfde afspraken voor. Heb je geen begeleider maar heb je wel zin in ‘mee te trappen’ dan kun je je toch opgeven en zoeken wij vrijwilligers als begeleiders. Voor iedere tandem hebben we uiteraard één goedziende chauffeur (liefst met ervaring) nodig.
In een trapkar kunnen maximaal 6 personen meedoen waarvan er één voldoende- tot goedziend moet zijn om te sturen. Heb je wel een begeleider maar ken je nóg iemand die graag begeleiden wil, nodig die dan vooral óók uit zich op te geven, we hebben hard begeleiders nodig, voor nu maar ook voor andere activiteiten.

Enthousiast geworden? Wacht dan niet te lang, aanmelding is mogelijk tot 28 juni, wij moeten namelijk tijdig aangeven hoeveel tandems en trapkarren we nodig hebben.

Aanmelden

Wil je meedoen met deze activiteit, geef je dan snel op. Plaatsing vindt plaats op volgorde van aanmelding.
Opgave: graag per mail bij zeeland@oogvereniging.nl

Vermeld dan onderstaande gegevens:

Naam deelnemer:

Telefoonnummer:

E-mailadres:

ik ben lid van de Oogvereniging: JA/NEE

Ik ben lid van de Maculavereniging : JA/NEE
Ik neem wel/geen eigen begeleider mee.

Naam begeleider:

Contactgegevens:

❏ ik geef me op voor de Tandemtocht (en ik ben graag ‘voorrijder’)

❏ ik geef ne op voor de Trapkartocht Ik neem een eigen tandem mee JA/NEE

❏Ik geef me op als begeleider en mag naar goeddunken worden ingezet.

Bereikbaarheid locatie:

Adres fietsverhuur: ‘Festina Lente’, Brouwerijstraat 7a, 4356 AL Oostkapelle

Openbaar Vervoer: buslijn 52 ( 6 minuten lopen vanaf bushalte), op elk halfuur een busverbinding.

Kies aankomsttijd van bijvoorbeeld: 10.30 uur en 13.30 uur.

Heb je nog vragen?

Bel dan gerust met Ko van der Maas 06-19695461

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden