Tandemtocht vanuit Appelscha

€20 (voor leden)

€20 (voor niet-leden)

Uitnodiging

Graag nodigen we jullie uit om op zaterdag 24 juni samen een mooie tandemtocht te maken. We starten vanuit Appelscha bij De Hoolten Klinte (het gebouw van de Historische vereniging Appelscha). Daar drinken we koffie/thee met een plak cake en rond 16.00 uur worden wij daar terug verwacht.

De routeplanners Jan Mos en Klaas Bovenkamp hebben weer een mooie  ongeveer 40 km lange fietstocht door het Drents-Friese Wold uitgezocht (bij matig weer gaan we de korte route doen en bij fraai weer wellicht een iets langere). Onderweg wordt verteld over de onderduikers die tijdens de tweede wereldoorlog ondergedoken waren in Appelscha en omgeving.

We fietsen naar Wateren waar de lunch voor ons klaar staat: broodje kaas, broodje kroket en krentenbol, glas zuivel of koffie/thee. Vanaf daar nemen we  een route terug naar Appelscha. Daar drinken we een drankje en volgt er een buffet bestaande uit:

Salades: royaal gevulde vleessalade en een royaal gevulde huzarensalade.
Daarbij als vleesgerechten: saté van de haas in pindasaus, gehaktballetjes in ketjapsaus.
Als bijgerechten zijn er: eigengemaakte nasi, gebakken aardappelen en stokbrood met kruidenboter.

Voor elk wat wils en eventuele dieetwensen bij opgave doorgeven.

Maximaal aantal tandems

Het maximaal aantal tandems voor deelname is 20, het minimaal aantal is 15 tandems. Er is een beperkt aantal tandems gereserveerd voor wie geen eigen tandem meeneemt. Wil men een tandem met ondersteuning, dan bedragen de extra kosten 15,- euro en moet dat voor 22 mei opgegeven worden. Graag zelf voor een voorfietser zorgen. Mocht dat echt niet lukken, meld het dan, dan proberen wij iemand te vinden.
De eigen bijdrage is 20 euro per persoon, ook voor de voorrijder, daarbij is inbegrepen koffie/thee met cake, lunch, een  buffet, één drankje en een tussendoortje.

Betalen van de activiteit

De inschrijving telt, zodra het inschrijfgeld is overgemaakt op:
IBAN-nummer NL49ABNA0591986604 t.n.v. C. de Jong, Leggelerstraat 15, 7991TB Dwingeloo, onder vermelding van Tandemtocht Friesland 2023. Opgave tot 26 mei bij afke@won24.nl of via 0515-23 1370.

Bij opgave vermelden:
Naam, adresgegevens en mobiel telefoonnummer.
Naam eigen voorrijder, eigen tandem ja of nee, dieetwensen.

Wat u verder moet weten

Adres start: De Hoolten Klinte, Bosberg 1, 8426 GJ Appelscha
Er is voldoende parkeerruimte.
Deelnemers die een huurtandem gebruiken kunnen die ophalen bij: Kramer fietsverhuur, Boerestreek 12, 8426 BP Appelscha.
Daar kan men ook parkeren.
Tijden: inloop vanaf 9.30 uur, starttijd 10.15 uur, eindtijd 18.30 uur.

**Let wel: deelname is voor eigen risico!

Wij hopen er samen met jullie een gezellige, sportieve dag met interessante weetjes van te maken.
De routeplanners en de activiteitencommissie regio Friesland

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen