Voorstelling ‘Giselle’ van Nationale Ballet in Cultuurcentrum Amare

€10 (voor leden)

€10 (voor niet-leden)

Peformers

Marius Petipa, naar Jean Coralli en Jules Perrot choreografie Rachel Beaujean en Ricardo Bustamante productie en additionele choreografie Adolphe Adam muziek Het Balletorkest o.l.v. Ermanno Florio muzikale begeleiding

Het verhaal

De ‘oerversie’ van Giselle dateert uit 1841, de hoogtijdagen van de Romantiek, maar nog altijd wordt het ballet wereldwijd gedanst. In 2009 creëerden Rachel Beaujean en Ricardo Bustamante een nieuwe, eigen versie van misschien wel de meest romantische productie uit het klassieke balletrepertoire. Met succes, want hun Giselle veroverde niet alleen de harten van het publiek in Nederland, maar ook in onder meer Spanje, China en Colombia.

Thema

Het thema van het ballet, onmogelijke liefde, is dan ook van alle tijden en culturen. De hoofdpersoon, Giselle, denkt in Albrecht haar ware liefde te hebben gevonden, maar hij is niet wie zij denkt dat hij is en bovendien is hij al met een ander verloofd. Albrechts liefde voor Giselle heeft noodlottige gevolgen, maar ook na haar dood is Giselle nog in staat tot liefde en vergeving.

Toegankelijkheid

Deze voorstelling is toegankelijk voor blinden en slechtzienden. Voorafgaand aan de voorstelling is er een ‘meet en feel’ en tijdens de voorstelling verzorgt een blindentolk de audiodescriptie.

Aanmelden

Voor deze voorstelling heeft de Oogvereniging Zuid-Holland zes kaarten 4e rang tegen een gereduceerd tarief ter beschikking. Aanmelden kan tot 5 november 2023. Geef bij je aanmelding ook aan of je met je geleidehond komt. Aanmelden kan bij voorkeur per mail bijeenkomstenzh@oogvereniging.nl. of telefonisch bij Gerlof Rienstra 06-5350 6366

Kosten

Als lid betaal je slechts 10 euro. Dit bedrag s.v.p. na aanmelding overmaken naar bankrekening NL92 RABO 0133 2690 27 t.n.v. Oogvereniging Zuid-Holland onder vermelding van Amare 9 november 2023.

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen
  • Meedoen aan testteam of ervaringsdeskundigenpool