Voorstelling HNT onbeperkt in de Koninklijke Schouwburg Den Haag

10 december 2023, 14:30 uur

Koninklijke Schouwburg Den Haag, Korte Voorhout 3, 2511 CW Den Haag

€10 (voor leden)

Op 10 december om 14:30 uur presenteert Het Nationale Theater de show Laagland, de nieuwe vlijmscherpe en komische voorstelling van schrijver Nathan Vecht (televisieserie Het jaar van Fortuyn). Vingervlug en met snijdende humor toont hij de staat van Nederland. Een samenleving die wankelt langs de kloof tussen de elite en de lagere middenklasse en tussen aan- en afgehaakt Nederland. Eric de Vroedt regisseert een topcast met onder anderen Mark Rietman, Tamar van den Dop, Joris Smit en Soumaya Ahouaoui.

Plot

Landjepik in de polder: In de kleine gemeente Langwetering wordt de rust ruw verstoord als de plaatselijke recreatieplas wordt aangewezen als bestemming voor klimaatneutrale waterwoningen. De drijvende woonwijk is ontwikkeld door de succesvolle tech-ondernemer Hugo (Joris Smit). Tijdens een ‘keukentafelgesprek’ op het gemeentehuis blijkt echter dat de lokale bewoners, onder aanvoering van de flexwerkende elektromonteur Ferry (Mark Rietman), niets moeten hebben van Hugo’s goede bedoelingen. Er ontstaat een verbeten strijd om lands- en lijfsbehoud. Wanneer blijkt dat de levens van Hugo en Ferry méér met elkaar verbonden zijn dan ze allebei dachten, krijgt deze strijd een fatale wending.

Toegankelijkheid

Deze voorstelling is toegankelijk voor blinden en slechtzienden. Voorafgaand aan de voorstelling is er een ‘meet en feel’ en tijdens de voorstelling verzorgt een blindentolk audiodescriptie

Aanmelden?

Voor deze voorstelling heeft de Oogvereniging Zuid-Holland 10 kaarten ter beschikking tegen een gereduceerd tarief. Als lid betaal je slechts 10 euro. Dit bedrag SVP overmaken naar bankrekening NL92 RABO 0133 2690 27 t.n.v. Oogvereniging Zuid-Holland o.v.v. HNT 10-12-2023.

Aanmelden kan tot 6 december 2023. Geef bij je aanmelding ook aan of je met een geleidehond komt. Aanmelden kan bij voorkeur per mail bijeenkomstenzh@oogvereniging.nl. of telefonisch bij Gerlof Rienstra 06-5350 6366

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen