Webinar: Digitale toegankelijkheid – van dashboard tot assistentie

26 juni 2024

Einde

Online via Microsoft Teams

man met bril probeert de tekst op zijn laptopscherm te lezen

Waar vind je informatie over digitale toegankelijkheid?

• Datum: 26 juni 2024
  • Tijd: 14:00 – 15:30
  • Kosten: Deelname aan het webinar is gratis

Nu aanmelden

Een identiteitsbewijs aanvragen, bankieren of een afspraak maken in het ziekenhuis? Digitale toegankelijkheid en zelf over de juiste digitale vaardigheden beschikken is belangrijk om zelfstandig je zaken te kunnen (blijven) regelen als je blind of slechtziend bent. Maar waar vind je informatie als je er niet uitkomt? Wat houdt een toegankelijke website of app eigenlijk in? En als je zelf digivaardig bent, waar kun jij je kennis dan delen met anderen? Om deze vragen te beantwoorden organiseert de Oogvereniging een webinar over digitale toegankelijkheid voor mensen met een visuele beperking.

Gasten tijdens het webinar

We verwelkomen twee gasten om je van nuttige informatie te voorzien. Larissa Klaassen van DigiToegankelijk verzorgt een presentatie, waarin ondermeer via een dashboard inzichtelijk wordt gemaakt hoe het staat met de toegankelijkheid van overheidswebsites. Daarnaast zet Jacolien Boogaard van Bibliotheek Zeeland uiteen welke opties er in de Nederlandse bibliotheken worden aangeboden om hulp te krijgen als je er zelf niet goed uit komt en assistentie nodig hebt.

Aanmelden?

Je kunt je helaas niet meer aanmelden voor dit webinar, omdat het al heeft plaatsgevonden. Heb je vragen? Neem gerust contact op met de Ooglijn via 030 – 2945444 of via ooglijn@oogvereniging.nl.

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen
  • Contact met mensen met een oogaandoening (bij jou in de buurt)