Workshop ‘Gezien’

SWZ-zorg, Van Zuylen van Nijeveltstraat 313, 2242 LJ Wassenaar

€0.00 (voor leden)

€0.00 (voor niet-leden)

Stel, je fietst graag, maar merkt toch dat je af en toe de stoepranden iets te laat ziet…..wat zou jij doen? Heb je nog perspectief als je minder gaat zien? Of, wat zou jij doen als je als migrant met een oogaandoening de Nederlandse taal niet kunt leren doordat je wordt ontheven van de inburgeringsverplichting? In het boek ‘Gezien’ van Marijke Osinga lees je wat je zou doen; je zou net als de geïnterviewden in het boek het beste uit het leven halen en blijven werken, een sociaal leven houden en van het leven blijven genieten. Meer inspirerende verhalen horen?

Inspirerende verhalen

Op zaterdag 7 oktober 2023 geeft auteur van het boek ‘Gezien’ Marijke Osinga een presentatie van de inspirerende gesprekken die zij had met een aantal mensen met een oogaandoening. Zij volgde voor dit project van de Oogvereniging ook een aantal migranten met een oogaandoening in hun zoektocht naar een nieuw bestaan in Nederland. Naast Marijke Osinga zullen tijdens de workshop ook Mark Scholten en Rik Wouters spreken. Mark vertelt zijn eigen verhaal. Rik Wouters (kernteamlid Oogvereniging Zuid-Holland/ledenraadslid Oogvereniging Nederland) vertelt wat de Oogvereniging doet. Daarna ben jij aan zet: zet een bril op met donkere glazen en vind je weg met een taststok. Vergeet vooral niet om het boek ‘Gezien’ te kopen!

Workshop

De workshop vindt plaats op zaterdag 7 oktober 2023 van 13.30 tot 16.00 uur bij SWZ-zorg in Wassenaar: Van Zuylen van Nijeveltstraat 313, 2242 LJ Wassenaar. Er zijn geen kosten verbonden aan deze bijeenkomst. Specifiek richt de bijeenkomst zich op ouderen die slechter gaan zien en migranten met een oogaandoening die een nieuw bestaan willen opbouwen in Nederland en door de ontheffing van de inburgeringsplicht de Nederlandse taal (nog) niet (goed) machtig zijn.

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen
  • Meedoen aan testteam of ervaringsdeskundigenpool