Oogvereniging Albinisme

Wat betekent albinisme voor het dagelijkse leven? Hoe gaan anderen met albinisme hiermee om? Oogvereniging Albinisme is de Nederlandse patiëntengroep voor mensen met albinisme en hun naasten. Of je nu zelf albinisme hebt, een ouder van iemand met albinisme bent of in het algemeen meer wilt weten over albinisme: wij zijn er voor jou en voor al je vragen rondom albinisme.

Gezichten van 14 mensen met albinisme

Doelen

Onze patiëntengroep heeft tot doel te informeren, ondersteunen en mensen met elkaar in contact te brengen. Daarnaast behartigen wij de belangen van mensen met albinisme en werken we samen met verschillende (inter)nationale organisaties.

Wat wij bieden

Met een grote diversiteit aan activiteiten en werkzaamheden zetten wij ons in voor iedereen die te maken heeft met albinisme. Wij bieden:

• Medische en praktische informatie via website, Facebook, onze medische brochure en persoonlijk contact
  • De laatste wetenschappelijke ontwikkelingen
  • Informatieve bijeenkomsten (zoals de jaarlijkse albinismedag)
  • Activiteiten voor (jong)volwassenen
  • Evenementen voor kinderen en gezinnen
  • Ruimte voor het uitwisselen van tips en ervaringen, online via onder andere onze besloten Facebookgroep en face-to-face via evenementen

Naast al deze activiteiten zijn wij lid van het Europese samenwerkingsverband Albinism Europe.

Bij vragen of opmerkingen kun je altijd contact met ons opnemen.

Word lid

We maken deel uit van de Oogvereniging. Wij draaien geheel op vrijwilligers. Om alle werkzaamheden uit te kunnen blijven voeren zijn wij afhankelijk van onze leden. Alleen door middel van voldoende draagvlak, vrijwilligers en financiële steun kunnen wij onze activiteiten voortzetten.

Als lid van de Oogvereniging:

• brengen we jou als eerste op de hoogte van nieuws en activiteiten
  • krijg je korting op deelname aan activiteiten en bijeenkomsten
  • help je Oogvereniging Albinisme om je belangen te behartigen (onder andere om stigmatisering en discriminatie tegen te gaan)
  • ontvang je vier keer per jaar het magazine OOG

Word vandaag nog lid!

E-mail: albinisme@oogvereniging.nl

Telefoon: 030 – 29 45 444 (Ooglijn)

Facebookpagina: Oogvereniging Albinisme

Besloten Facebookgroep: Oogvereniging Albinisme bedoeld voor vragen en het uitwisselen van tips en ervaringen.

Youtube: Oogvereniging Albinisme