Heeft u een vraag of probleem dat te maken heeft met uw beperking of chronische ziekte? Stuit u bijvoorbeeld op problemen bij de aanvraag van een voorziening voor thuis, op school of op het werk? Of stuit u op een ander probleem dat u belemmert om gewoon als ieder ander mee te kunnen doen? Vanaf 7 januari kunt u terecht bij het Meldpunt Ieder(in). Ieder(in) is de koepelorganisatie voor mensen met een beperking of chronische ziekte.
Bereikbaarheid
De medewerkers van het meldpunt Ieder(in) helpen u graag verder op weg. Ze zijn goed op de hoogte van wet- en regelgeving. Ze weten goed welke rechten u hebt (en welke niet) en bij welke instantie u moet aankloppen. Ook kunnen ze u advies geven over het indienen van een bezwaar of klacht.
U kunt het meldpunt van Ieder(in) bellen via 085-400 7022. Het meldpunt is bereikbaar op dinsdag en donderdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 16.00 uur. Op vrijdag kunt u bellen van 9.00 tot 12.00 uur. U kunt het meldpunt ook mailen via meldpunt@iederin.nl.
Melden om te lobbyen
Mensen met een beperking of chronische ziekte moeten kunnen rekenen op zorg en ondersteuning op maat en ze moeten vrij kunnen kiezen hoe ze willen wonen, leren, werken, reizen en recreëren. Het meldpunt Ieder(in) staat daarom open voor vragen en signalen die te maken hebben met alle levensterreinen.
Ieder(in) registreert alle vragen en problemen die bij het meldpunt binnenkomen. Dit gebeurt volgens de regels van de privacywet, maar kan ook anoniem. Knelpunten en problemen die mensen in het dagelijks leven tegenkomen, zijn belangrijke signalen. Deze signalen gebruikt Ieder(in) in hun lobby. U kunt het meldpunt daarom ook bellen, als u alleen iets wilt melden.