Actie voor gevaarlijke oversteekplaats in Nijmegen

Geplaatst op: 24 juni 2021

“Ik vind de situatie bij het station in Nijmegen zó ingewikkeld dat ik het niet aandurf om hier zelfstandig zonder begeleiding over te steken”, geeft Jeroen van Dijk (voorzitter Oogvereniging Gelderland) aan tijdens een interview voor RN7.

Met stok en simulatiebril

Drie ambtenaren gingen de uitdaging aan om met een simulatiebril op, en taststok in de hand, de busbaan en het fietspad over te steken. In deze video van de Gelderlander is goed te zien waarom dit zulke angstige ervaringen oplevert.

De oplossing is even eenvoudig als doeltreffend: een stoplicht met rateltikker. Daarmee kunnen alle mensen die wat minder kunnen weer veilig van en naar station Nijmegen lopen.

Alle stationspleinen toegankelijk

Deze actie van Oogvereniging Gelderland maakt deel uit van het project Alle stationspleinen toegankelijk. Er is nu een nieuwe Richtlijn Routegeleiding beschikbaar die gemeentes en belangenbehartigers kunnen gebruiken om de openbare ruimte toegankelijker te maken.