De Ooglijn in de spotlight

Ooglijn
Geplaatst op: 10 mei 2023 De Ooglijn in de spotlight

Dit jaar zetten we ieder kwartaal (een deel) van de Oogvereniging centraal in een campagne. Dit om de naamsbekendheid van de Oogvereniging te vergroten. In het tweede kwartaal van dit jaar zetten we onze Ooglijn in de spotlights.

Ooglijnkaartje

Hiervoor hebben we een nieuw Ooglijnkaartje ontwikkeld, samen met de Maculavereniging. Dit kaartje wordt uitgereikt aan oogartsen, optometristen en medewerkers van onze partners van Kennis over Zien. De bedoeling is dat zij de kaartjes uitdelen. Uit het marktonderzoek van 2021 hebben we namelijk geleerd dat mensen met een beginnende oogaandoening het liefst via hun oogzorgprofessional over de Oogvereniging horen.

Wachtkamerschermen

Ook zijn er animaties over de Ooglijn ontwikkeld voor de digitale schermen in wachtkamers van oogartsen. Zo kunnen we ook in de wachtkamer aandacht vragen voor de Ooglijn.

De vrijwilligers van het Contactnetwerk Ziekenhuizen gaan een grote rol spelen in het verspreiden van de animaties en de Ooglijnkaartjes. De Ooglijnkaartjes en de animaties zijn per begin juni beschikbaar.

Radiospot

Maar er is nog meer! Want voor het eerst in de geschiedenis zal de Oogvereniging op de radio te horen zijn. Een mooi moment in ons jubileumjaar. Met een radiospot zijn we vanaf 19 juni te horen op Radio 1, Omroep Brabant en Radio Rijnmond. De radiospot gaat ook over de Ooglijn.