De Oogvereniging opnemen in uw testament?

Geplaatst op: 25 augustus 2022

Marian Hagenbeek, bureaumanager bij de Oogvereniging:

“Mensen die nalaten aan de Oogvereniging zeggen vaak: ‘Ik heb zoveel aan de Oogvereniging gehad tijdens mijn leven, ik wil graag iets terugdoen.’ Wij zorgen er altijd voor dat het geld goed terecht komt. Dat doen we natuurlijk in goed overleg met mensen zelf of, na overlijden, met de nabestaanden.”

Geen erfbelasting

De Oogvereniging staat geregistreerd als ANBI bij de Belastingdienst. Dat betekent dat er geen erfbelasting betaald hoeft te worden als u geld nalaat aan de Oogvereniging. Overigens is het ook zo dat als u tijdens uw leven een schenking doet aan de Oogvereniging, u dat kunt aftrekken van de belasting.

Overweegt u de Oogvereniging op te nemen in uw testament? Of misschien wilt u bij leven een schenking doen? U bent van harte welkom om met ons contact op te nemen. We gaan graag met u in gesprek over uw wensen en de mogelijkheden.

Neem contact op met Marian Hagenbeek (bureaumanger) via 030-2006309 of marian.hagenbeek@oogvereniging.nl.