De wind maakt geen onderscheid

Geplaatst op: 11 januari 2022

Sinds juni van het afgelopen jaar organiseert SailWise weer watersportvakanties.  Dit leverde heel veel blije gezichten op onder de gasten. In 2022 wordt er zelfs weer op volle kracht gevaren!

Ondanks dat het coronavirus het afgelopen jaar een stevige stempel drukte op onze samenleving kon SailWise met een sterk coronaprotocol en de nodige aanpassingen gelukkig weer draaien op 2 locaties. Met de inzet van flexibiliteit van zowel de medewerkers, vrijwilligers als deelnemers wisten zij veilige vakanties te organiseren en het coronavirus buiten de SailWise-deuren te houden.

Sinds vorig jaar heeft deze organisatie ook een nieuwe directeur en heeft Renske Rietbergen sinds de zomer van 2021 de leiding gekregen. Zij zal zich met veel plezier gaan inzetten voor SailWise en zal dus proberen een frisse wind door deze organisatie te laten waaien. Wat haar iedere keer weer raakt, is van de deelnemers te horen hoe belangrijk SailWise voor hen is. De vrijheid om zelf aan het roer te staan en je beperking even te vergeten.  En dat je dingen doet die je vooraf niet voor mogelijk had gehouden. Ook de vrijwilligers beleven een unieke en zinvolle tijd bij SailWise. Voor sommigen betekenen de vakanties nog veel meer en gaat letterlijk het roer om.

Renske heeft inmiddels met veel mensen buiten SailWise kennis mogen maken en ervaart zij veel enthousiasme en bereidheid om de organisatie te steunen. Dat is mooi want ook de komende jaren is er voor de meerkosten weer flinke financiële steun nodig. Ook in 2022 gaat zij daarom door om SailWise bekender te maken zodat donateurs en sponsoren de weg naar SailWise beter weten te vinden. Een mooi voorbeeld hiervan is de samenwerking met enkele havens.  Zij steunen SailWise niet alleen financieel, maar geven ook meer bekendheid aan de organisatie bij hun klanten.

SailWise heeft weer veel mooie plannen voor het nieuwe seizoen. Zo gaat de Lutgerdina weer varen en viert SailWise het 125-jarig bestaan van dit prachtige schip. Ook gaat deze organisatie met de Beatrix in augustus meedoen met de 24 Uurs Zeilrace en start in het najaar de renovatie van RobinsonCrusoe.

Met deze koers, de inzet van enthousiaste medewerkers en vrijwilligers en de financiële steun blijft watersport ook in 2022 toegankelijk en betaalbaar voor iedereen. Want de wind maakt geen onderscheid.

Wil je meer weten over SailWise of wil je een keer meevaren?
Kijk dan op www.sailwise.nl.