Deel jouw ervaring met het aanvragen van hulpmiddelen voor werk

Werk
Geplaatst op: 28 april 2023 Persoon die gebaren maakt naar een ander pesoon

Heb je een hulpmiddel, voorziening of jobcoach nodig om jouw werk goed te doen? Dat zijn bijvoorbeeld: aangepast vervoer, communicatiehulpmiddelen, aangepaste stoelen of tafels. En gebruik je naast die hulpmiddelen voor je werk ook hulpmiddelen thuis of om een opleiding te volgen? Dan luisteren wij graag naar jouw verhaal!

De hulpmiddelen of voorzieningen vraag je op verschillende plekken aan: bij het UWV, gemeente, zorgverzekeraar, ga zo maar door. Heb je meerdere hulpmiddelen tegelijk nodig, dan moet je ook op meerdere plekken zijn voor het aanvragen van die hulpmiddelen. Vaak gaat dit goed, maar soms kan het lastig zijn.

Wij horen graag hoe jij het aanvragen van hulpmiddelen of voorzieningen vond gaan. We gebruiken deze verhalen om de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid te laten weten wat mensen vinden van het aanvragen van hulpmiddelen en voorzieningen. Jij kunt ons helpen bij het schrijven van een goed rapport aan de minister. In dat rapport noemen we je niet bij naam, jouw deelname is anoniem.

Wil je ons vertellen hoe het aanvragen van hulpmiddelen/voorzieningen bij jou is gelopen? Dan kun je je opgeven voor een gesprek van ongeveer een uur met één van de onderzoekers.  Hier kun je je aanmelden voor een gesprek.

Heb je vooraf vragen of opmerkingen over dit onderzoek? Deze kun je mailen aan Jildou Talman. Zij is één van de onderzoekers: jildou@beleidsonderzoekers.nl.