‘Een in alle opzichten mooie dag bij Het Loo Erf’

Ervaringsverhaal
Provincie Gelderland
Geplaatst op: 5 oktober 2023 Terrein bij Visio Loo Erf

Zaterdag 16 september was een stralende dag. Een mooie dag ook om 10 jaar Oogvereniging te vieren, in dit geval met de ledengroep Gelderland en samen met Visio. Bij het Loo Erf, het revalidatiecentrum in de schaduw van Paleis Het Loo in Apeldoorn, verzamelde zich rond 10 uur een zestigtal bezoekers, eerst vooral op de bankjes op het ruime en groene terrein. Hoeden, zonnebrillen en petjes kwamen uit de tassen tevoorschijn om nog beter te kunnen genieten van de rustige en mooi locatie. Hier kunnen mensen die blind of slechtziend zijn, met een volledig op maat gesneden programma leren hoe zij beter kunnen omgaan met hun beperking in een ziende wereld.

Een traject op het Loo Erf kan al gauw maanden duren – deze zaterdag diende vooral als introductie.

Na een woord van welkom van gastheer Het Loo Erf  Maarten Buiteman en voorzitter Oogvereniging Gelderland Jeroen van Dijk, begon een aantal workshops. Niet iedereen (ikzelf incluis) had onthouden in welke groep zij of hij was ingedeeld en zo begon het programma met een vrolijke zoektocht naar de juiste locaties. Onmiddellijke verbroedering!

Van alles kwam in de workshops aan bod: zoeken naar werk, handige automatisering in huis, creatieve uitingen… De workshops en lezingen waren verspreid over het terrein, zodat je meteen een indruk kreeg van het brede revalidatie-aanbod alsook van alle faciliteiten. Een in alle opzichten mooie dag!

Door: Margot Scheltema, voorzitter Oogvereniging