Een waar feestje. Echt wel!

Geplaatst op: 1 maart 2023 Voorstelling van een scene uit Eric of het kleine insectenboek.

Zaterdag 25 februari was het feest in Den Haag bij Het National Theater. In verband met het 10-jarig bestaan van de Oogvereniging waren de jongere leden uitgenodigd om samen met ouders/begeleiders naar de schouwburg te komen met een gereduceerd tarief.

De ontvangst was zeer feestelijk, we hadden een mooi versierde zaal met leuke zitjes. De lunch was fantastisch! De catering van het theater had er spectaculair werk van gemaakt. Zo waren er smoothies met leuke pluimjes, versierde taartjes en poffertjes met knettersuiker. Echt een ware beleving! De krentenbollen, worstenbroodjes, croissantjes en fruit ontbraken ook niet in het geheel. Al snel werden er met stoelen geschoven en zaten de jongeren bij elkaar aan tafel te lunchen. Hoe mooi is dat!?

Na de lunch was er een inleiding van Stichting Komt het Zien! zodat iedereen goed voorbereid de voorstelling in kon gaan. Wat zo bijzonder was is dat we met onze hele groep, telden 31 personen waarvan 12 kinderen, het podium op mochten om de decorstukken en de kostuums te voelen. En kennis te maken met de toneelspelers.

Hierna mochten we ons plaatsje zoeken in de zaal, goed begeleid door de medewerkers van het theater, en konden we de voorstelling van Eric of het klein insectenboek bijwonen. Het was een mooie voorstelling die ontzettend goed te volgen was door de mensen van Komt het Zien! die via onze koptelefoons vertelden wat er op het podium gebeurde.
In de pauze was een lekker pauze drankje en na afloop is iedereen moe en voldaan met een goed gevulde goodiebag naar huis gegaan.

Er was zo’n klik met de jongere leden onderling dat er telefoonnummers uitgewisseld zijn en meteen een whatsapp groep is aangemaakt, dit lotgenotencontact is zo belangrijk. Heel mooi dat dit alles mogelijk is gemaakt door de Oogvereniging en Het National Theater. Grote dank en aan alle tieners, graag tot een volgende keer!