Familierondleiding voor blinden en slechtzienden – Rijksmuseum

Geplaatst op: 20 juli 2020

In een speelse ontdekkingstocht langs het beste van het Rijksmuseum, worden de zintuigen op scherp gezet en leren familieleden elkaar ondertussen beter kennen.

De rondleiding, in een groep van maximaal 4 personen, is bedoeld voor families met kinderen, waarvan een kind en/of een ouder blind of slechtziend is. Hulphonden zijn bij het lopen van deze route toegestaan.

Praktische informatie

In het Rijksmuseum hebben we een nieuwe manier van doen en laten. Minder mensen tegelijk en extra hygiëne bijvoorbeeld. Daarom is op dit moment de rondleiding alleen boekbaar voor maximaal 4 personen, zodat voldoende afstand mogelijk is. Rondleidingen dienen tenminste 4 dagen van te voren te worden geboekt.

Hulp nodig bij het boeken of vragen over het programma?
Tijdens kantooruren zijn wij bereikbaar op 020 674 7474.

Boek eerst een startijd voor het museum. Een boeking voor een rondleiding alleen geeft geen toegang tot het museum. Een begeleider mag gratis naar binnen, maar heeft wel een ticket nodig; dat u kunt ophalen bij de kassa. Let op dat u wel van tevoren een starttijd reserveert voor deze persoon, dat doet u door te klikken op ‘ander geldig toegangsbewijs’.

De privé rondleiding kan worden aangeboden tegen een gereduceerd tarief dankzij het Bas ten Haaf Fonds / Rijksmuseum Fonds en Stichting Thurkowfonds.

Let op

Tickets en starttijden

Wanneer

11 t/m 31 juli dagelijks

• 13-14.30 uur

Prijs en boeken

Privérondleiding:
€30 per groep van max. 4 personen (excl. toegang museum)

Boek nu

Voor wie

• Families met kinderen, waarvan een kind en/of een ouder blind of slechtziend is.
  • Hulphonden zijn toegestaan.
  • Maximale groepsgrootte: 4 personen inclusief begeleiders

Niet voor scholen. Klik hier voor onderwijs programma’s.

Waar

De rondleiding start bij de Informatiebalie in het museum. U kunt u daar 5 min voor aanvang melden.