Het verband tussen eczeem en oogaandoeningen in de nieuwe OOG

Glaucoom
Vereniging
Geplaatst op: 27 mei 2021

Met in dit nummer:

Eczeem en ogen

Dat eczeem rond ogen kan leiden tot keratoconus is bij veel mensen niet bekend. Net zo min als dat er een verhoogd risico is op bijvoorbeeld glaucoom. Het wordt tijd dat daar meer aandacht voor komt. Vooral wrijven blijkt een van de grootste boosdoeners.

Roeien naar Tokyo

Door corona is er veel niet doorgegaan. Zoals de paralympische spelen van 2020.
Dit jaar moeten ze wel plaatsvinden. Roeier Thom Kuus is een van de kanshebbers op een medaille. Hoe is hij in vorm gebleven en welke verwachtingen heeft hij van Tokyo?

Blijven werken

Mensen met een visuele beperking zijn niet goed vertegenwoordigd op de arbeidsmarkt. Wie al een baan heeft en op dat moment slechtziend of blind wordt, kan er veel doen om het werk te houden of een ander vak te leren.

OOG-Glaucoom

Bent u aangesloten bij Oogvereniging Glaucoom? Dan krijgt u een speciale editie van OOG: OOG-Glaucoom. Met onder andere aandacht voor:

Eyetracking

n Nederland vinden op dit moment verschillende onderzoeken plaats naar eyetracking: het meten van het gezichtsveld met een infraroodcamera, waarbij de patiënt een bewegende stip op een beeldscherm volgt. Wat is de stand van zaken?

Ook ontvangen?

Wilt u OOG of OOG-Glaucoom ook ontvangen? Word dan lid van de Oogvereniging.