Tekst grootte

Hoe bereikbaar zijn betaaldiensten voor u?

Betalingsverkeer
Nieuws
Geplaatst op: 17 december 2020

Het onderzoek wordt uitgevoerd door het bureau Conclusr. Uw deelname is anoniem en alle gegevens worden strikt vertrouwelijk verwerkt volgens de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Dat betekent dat niemand toegang krijgt tot uw persoonsgegevens. Als u hier meer over wilt weten, kunt u eventueel bellen of mailen naar: info@conclusr.nl of 06 – 49 48 49 54.

Hoe doet u mee?

Telefonisch: U kunt uzelf aanmelden door te bellen naar 06 – 49 48 49 54 of door een mail te sturen naar info@conclusr.nl. Conclusr maakt dan een afspraak met u en belt u terug om het onderzoek af te nemen. Telefonisch deelnemen kost u ongeveer 15 minuten.

Online: Voor online deelnemen klikt u op deze link. De vragenlijst moet u in één keer doorlopen, het is niet mogelijk om halverwege te stoppen en het later af te maken. Als u online wilt deelnemen kost u dat ongeveer 45 tot 60 minuten.

We raden u aan om de enquête telefonisch in te vullen. De toegankelijkheid van de online enquête is namelijk niet optimaal. Bovendien is de telefonische enquête korter.

Hoe meer mensen reageren, hoe beter het beeld is dat DNB krijgt. Wilt u het onderzoek ook onder de aandacht brengen bij andere mensen met een visuele beperking?

Welke vragen worden gesteld?

In het onderzoek komen onder andere de volgende vragen aan bod:

  • Hoe tevreden u bent met de mogelijkheid tot het doen van betalingen
  • Of u zelfstandig of met hulp van anderen uw bankzaken regelt
  • Hoe u uw bankzaken regelt: via een bankkantoor, internetbankieren, mobielbankieren, etc.
  • Welke betaalmiddelen u weleens gebruikt (cash, pin, credit card, etc.)
  • Aan welke betaalmiddelen u de voorkeur geeft
  • Of u weleens aankopen via internet doet en hoe u dan betaalt
  • Of u weleens bij een bankkantoor komt en of de afstand tot het bankkantoor makkelijk te overbruggen is.

Waar gaat het onderzoek niet over?

In het onderzoek worden geen vragen gesteld over de volgende onderwerpen:

  • Uw pincode, uw saldo op uw bankrekening of uw paspoortgegevens.
  • Er wordt niet gevraagd om geld naar een andere rekening over te maken.
  • Conclusr heeft geen bankgegevens van u, dat betekent dat er ook geen vragen gesteld worden met betrekking tot uw bankrekening.
  • We benaderen u nooit via Whatsapp of andere berichtenservices. Enkel per email of telefonisch, zoals u zelf heeft doorgegeven.