In memoriam: Hans Veldwachter (1949-2022)

Geplaatst op: 13 juli 2022

De heer Veldwachter heeft zich voor de Oogvereniging en haar voorganger de NVBS zeer actief ingezet voor oud-revalidanten, georganiseerd in de Belangengroep Oud-Revalidanten (BORG), waarvan Veldwachter voorzitter was.

Motivator en organisator

Door mensen uit zijn directe omgeving wordt de heer Veldwachter omschreven als een echte organisator. Hij kreeg het altijd voor elkaar om leuke evenementen te organiseren voor de BOR, als er zorgen waren of de zaal wel vol zou komen, kon de heer Veldwachter iedereen gerust stellen en kwam uiteraard uiteindelijk de zaal ook vol. Ook stond de heer Veldwachter bekend als een motivator, hij kreeg het altijd voor elkaar om mensen te vinden die iets leuks wilde komen vertellen, muziek maken of iets anders tijdens een activiteit. Naast een mooie cadeaubon ontvingen deze mensen dan ook altijd een pakje Deventer koek, waar hij ook regelmatig de bureaumedewerkers van de NVBS en Oogvereniging op trakteerde.

Kiek uut

Naast zijn activiteiten voor oud-revalidanten van het Loo Erf was Veldwachter ook actief en organiseerde activiteiten voor blinden en slechtzienden in zijn eigen woonplaats Deventer. Deze groep had de passende naam Kiek uut.

Wij wensen de nabestaanden van de heer Veldwachter veel sterkte met het verwerken van dit verlies.