In memoriam Jacques Lumens (1957-2022)

Provincie Limburg
Geplaatst op: 6 december 2022 Brandende kaars

Onlangs bereikte ons het bericht dat Jacques Lumens op 23 oktober jl. is overleden. Jacques was bestuurslid van Oogvereniging Noord- en Midden-Limburg en heeft ook in het landelijke bestuur van de NVBS (voorganger Oogvereniging) gezeten. In 2017 heeft hij mede zijn schouders onder de doorstart van Oogvereniging Limburg gezet.

Zijn deskundigheid lag op het financiële vlak maar hij had vooral oog voor de mens. Hij was het die in 2019 zij dat we nog een Kerstviering voor de leden moesten organiseren want anders hadden ze helemaal niets gehad dat jaar; zo was Jacques.

De laatste jaren waren niet gemakkelijk voor Jacques. Hij werd door diverse ziektes getroffen; hij vocht en zette door maar de laatste strijd was onoverwinnelijk. Jacques is overleden aan de gevolgen van ALS.

Met dankbaarheid kijken we terug op hoe hij was en wat hij voor ons heeft gedaan. Rest ons zijn vrouw Elies veel sterkte te wensen met het dragen van dit verlies.

John Snijkers