In memoriam Wim Pleging (1933-2022)

Provincie Noord-Holland
Geplaatst op: 19 januari 2023 Brandende kaars

Dit jaar, 2023, waarin de Oogvereniging op allerlei manieren het 10-jarig jubileum zal vieren, begint voor Noord-Holland met een droevige noot. Toch nog onverwacht is vlak voor Kerst penningmeester en goede vriend Wim Pleging op 89-jarige leeftijd overleden. Dinsdag 3 januari hebben we definitief afscheid genomen met een sfeervolle uitvaart in het crematorium Westgaarde in Amsterdam.

Wim laat een leegte achter, zowel bij zijn naasten als bij het kernteam.

Wim is vier jaar penningmeester van Noord-Holland geweest, maar zijn sporen verdiende hij natuurlijk jarenlang als penningmeester voor de NVBS en later Oogvereniging Amsterdam.

Wim was betrokken, vakkundig, efficiënt en graag onder de mensen. Een warme persoonlijkheid met een groot sociaal hart. Wim was ook penningmeester voor de bridgeclub waar hij wekelijks speelde en de Stichting Amsterdams Gesproken Nieuws.

We wensen al Wims dierbaren veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.